زهرا جورابلو: اگر خودتان را برای مصاحبه‌ی شغلی در یک خرده‌فروشی آماده می‌کنید، حتما انتظار دارید که سوالاتی درباره‌ی تجربه‌ی کاری، مهارت خدمات به مشتریان، میزان تحصیلات، نقاط قوت کاری و چیزهایی از این قبیل از شما پرسیده شود.

مصاحبه شغلی

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که دوست دارید در یک باغ وحش چه حیوانی باشید؟ آیا نحوه‌ی صبحانه خوردن شما می‌تواند نکاتی را درباره‌ی مهارت فروش به کارفرما بگوید؟

  • خودتان را برای پاسخ به چنین سوالاتی آماده کنید.

شاید طرح برخی پرسش‌ها در مصاحبه‌ی شغلی غیرمعمول به نظر برسد. اما کارشناسان می‌گویند طرح چنین سوالاتی به کارفرما کمک می‌کند به بخش فیلتر نشده و پنهان کارمند دسترسی یابد. چنین سوالاتی، واقعیتهای بیشتری را درباره‌ی شخصیت و سطح مهارت و دانش کارمند آشکار می‌سازد.

در واقع برای مدیران فرقی نمی‌کند که شما دوست دارید فیل باشید یا یک بره‌آهو. اما داشتن مهارت‌ها و برخی ویژگی‌های مهم مانند همدلی، صمیمت، و توانایی تفکر و ایستادن روی پای خود از جمله موارد مورد توجه آنها است.

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در آرشیو سایت Glassdoor، برخی سوال‌های شخصیتی که خرده‌فروشان بزرگ از متقاضیان کار پرسیده‌اند را یکجا جمع‌آوری کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

Bed Bath & Beyond، شرکت فروشگاه‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای کالاهای خانگی (استخدام برای شغل فروشندگی) : اگر قرار بود یک بسته غلات صبحانه باشی، دوست داشتی چه نوع غلاتی باشی؟ چرا؟

J. Crew، ارائه‌دهنده پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه (استخدام برای شغل فروشندگی): بهترین کاری که تا کنون برای کسی انجام داده‌ای، چه بوده است؟

Uniqlo، شرکت طراحی و تولیدی پوشاک ژاپنی (استخدام برای شغل فروشندگی): دوست داشتی جای کدام حیوان بودی؟ چرا؟

Urban Outfitters، شرکت تولیدی پوشاک امریکایی (استخدام برای شغل فروشندگی): دوست داشتی کدامیک از افراد مشهور، پدر و مادرت باشند؟

Marshalls، شرکت خرده فروشی پوشاک امریکایی (استخدام برای شغل دستیار مدیر): از کدام ویژگی خودت به شدت احساس شرمساری می‌کنی؟

Best Buy، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی وسایل الکترونیکی در ایالات متحده و کانادا (استخدام برای شغل نماینده خدمات مشتریان): اگر کرایه ی تاکسی و لیموزین یکسان باشد، سوار کدام میشدی؟

Banan Republic، خرده‌فروش پوشاک امریکایی در زیرمجموعهی برند گپ (استخدام برای شغل نماینده‌ی فروش): امروز صبحانه چه چیزی خوردی؟

Whole Food Market ، فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی در تگزاس (استخدام برای شغل نانوا): اگر قرار باشد برای آخرین بار یک وعده ی غذایی (نهار یا شام) بخوری، چه می خوری؟

Trader Joe's، خرده فروش زنجیرهای خصوصی در امریکا (استخدام برای تیم کاری): نظرت درباره ی مجسمه های آدم کوتوله‌ای که در باغچه ها می‌گذارند، چیست؟

Old Navy، خرده‌فروش پوشاک زیرمجموعه‌ی برند گپ (استخدام برای شغل نماینده تجربه مشتری): به نظر خودت چه رنگی هستی؟

Sephora، شرکت لوازم آرایشی و زیبایی فرانسوی (استخدام برای شغل مشاور محصولات آرایشی): اگر قرار بود یکی از محصولات آرایشی باشی، کدام محصول را انتخاب می‌کردی؟

Lululemon، شرکت تولیدی پوشاک ورزشی (استخدام برای شغل مربی): در انجام چه کاری سوپر قهرمان هستی؟

* منبع: بیزینس اینسایدر

کد خبر 311132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha