دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

گروه دانش: 98 میلیون و ‌٨٧٥ هزار و ‌٥٢٠ ریال. این رقمی‌است که یک مشترک همراه بابت آخرین قبض موبایلش باید پرداخت کند.

این رقم بیش‌ترین مبلغ صورتحساب تلفن همراه در کشور ماست که از ابتدا تاکنون توسط شرکت ارتباطات سیار برای یک مشترک تلفن همراه در یک دوره صادر شده است.

به گفته وفا غفاریان رئیس هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران، رومینگ بین‌الملل چنین هزینه‌ای را به این مشترک رکورد‌دار تحمیل کرده است.

تا پیش از این بیشترین دقایق مکالمه برای یک مشترک در یک دوره، ‌١٦ هزار و ‌٨٧٤ دقیقه بوده که مبلغ هفت میلیون و ‌٢٧٩ هزار و ‌٤٦٥ ریال هزینه در بر داشته است.

این درحالی است که بنا بر آمار ارائه شده از سوی غفاریان، مکالمات مشترکان تلفن همراه در کشور در یک دوره ‌٣٩١ دقیقه است.

اما بد نیست بدانید که فاصله رکورد‌شکنان همراه کشور ما با رکورد‌های جهانی هم، چیزی مانند اختلاف کیفیت شبکه ما با شبکه‌های استاندارد است: حدود یک ماه پیش بیشترین صورتحساب تلفن همراه دنیا به مبلغ ‌٢١٨ تریلیون دلار صادر شد. این صورتحساب را مخابرات مالزی برای یک شهروند فوت شده در این کشور ارسال کرد و موجب شوکه شدن فرزند این مرد شد که آخرین صورتحساب 23 دلاری پدر خود را پرداخته و تلفن را پس از فوت پدرش قطع کرده بود.

گفته می‌شود هیچ کس در مخابرات مالزی مطمئن نیست که این صورتحساب اشتباه بود یا تلفن وی به صورت غیرقانونی پس از مرگش از سوی شخص دیگری استفاده شده است.

دوستداران پیام کوتاه

جدیدترین مطالعات انجام شده نشان می‌دهند ارسال SMS همچنان محبوب‌ترین سرویس برای مشترکان تلفن همراه در آسیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود.

در این میان چینی‌ها با توجه به تعداد مشترکان همراهشان، رکورد‌دارند. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت اطلاعات چین، مشترکان تلفن همراه در این کشور روزانه سه SMS ارسال می‌کنند و ارسال پیام کوتاه به یکی از عادات متداول چینی‌ها تبدیل شده است اما رکورد چشم‌‌بادامی‌ها مربوط به ژانویه سال ‌٢٠٠٧ است که ‌٤٦٧ میلیون مشترک تلفن همراه ‌١/٤١ میلیارد پیام کوتاه تبریک سال نو ارسال کردند.

اما در میان اروپایی‌ها این انگلیسی‌ها هستند که از فرط علاقه به SMS بازی، انگشتان دستشان مجروح می‌شود.

جدیدترین مطالعه‌ انجام گرفته در این رابطه نشان می‌دهد، روزانه بیش از ‌٥/٩٣ میلیون پیام نوشتاری موبایل در انگلیس ارسال می‌شود. بر این اساس ‌١٢ درصد از مشترکان تلفن همراه در انگلیس به طور متوسط روزانه ‌٢٠ پیام و ‌١٠ درصد از آن‌ها روزانه بیش از ‌١٠٠ پیام نوشتاری از طریق موبایل می‌فرستند.

ارسال روزانه این تعداد پیام کوتاه در انگلیس باعث شده که میلیون‌ها مشترک تلفن همراه در این کشور از شدت علاقه به این کار، به جراحت‌ انگشتان دست مبتلا شوند.

در میان ایرانی‌ها هم استفاده از این سرویس محبوبیت روز‌افزونی دارد. در حال حاضر متوسط ارسال پیام کوتاه در یک دوره دو ماهه برای هر مشترک ‌١٧٧ عدد اعلام شده است اما در این میان مشترکی با ارسال ‌١٠٧ هزار و ‌٤٩٦ عدد پیام کوتاه در یک دوره رکورد‌دار است.

البته این رکورد‌شکنی برای این مشترک یک میلیون و ‌٤٤٤ هزار و ‌٤٦٤ ریال هزینه به دنبال داشته است.

کد خبر 31105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز