همشهری آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه لیون ۲ فرانسه یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های باستان‌شناسی، حفاظت مرمت و ...امضا کردند.

Cooperation

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این یادداشت تفاهم شامل یک مقدمه و 7 بند به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ژان لوک مایو رئیس دانشگاه لیون 2 فرانسه رسیده است.

براساس این یادداشت تفاهم دو طرف موافقت کردند که در زمینه تبادل پژوهشگر، کارشناس و متخصص در پروژه‌های بلند‌مدت و کوتاه‌مدت، همکاری‌های پژوهشی، باستان‌شناسی و مطالعات میان‌رشته‌ای مرتبط با آن، حفاظت و مرمت، تاریخ، تاریخ معماری و معماری دست کند، همکاری کنند.

از موارد دیگر یادداشت تفاهم می‌توان به همکاری در زمینه زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی، انسان‌شناسی به ویژه "قوم شناسی - انسان‌شناسی تصویری و انسان‌شناسی شهری"، مطالعات کتیبه‌شناسی ،موزه‌شناسی، گردشگری، مطالعات و همکاری‌های آزمایشگاهی، همکاری و تبادل انتشارات و برگزاری مشترک فراهمایی‌ها، هم نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی یا ارائه فراهمایی‌ها اشاره کرد.

در این یادداشت تفاهم که از زمان امضای آن لازم‌الاجرا است نحوه اجرا، کار گروه نظارتی، شیوه‌های تامین اعتبار مالی، حل و فصل اختلافات و فسخ آن مدنظر قرار گرفته شده است.

دراین یادداشت تفاهم یک کارگروه نظارتی شامل اعضای دو طرف نیز در نظر گرفته شده است که وظیفه آن نظارت بر اجرای یادداشت تفاهم خواهد بود و نتایج فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی را به صورت سالانه به همراه تصمیم‌گیری درباره پروژه‌های سال بعد بررسی می‌کند.

این یادداشت تفاهم برای یک دوره پنج ساله منعقد شده و پس از آن نیز خود به خود برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید خواهد شد.

کد خبر 310936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha