همشهری آنلاین: تیم‌های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در هفته نهم بار دیگر اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. بوروسیا مونشن‌گلادباخ، هانوفر، اشتوتگارت، ولفسبورگ، شالکه و دارمشتات از دیگر تیم‌های موفق هفته ۹ بودند.

Gladbach

• ماینتس ۰ - بوروسیا دورتموند ۲

پیکارهای هفته نهم بوندس‌لیگای آلمان شامگاه جمعه (۱۶ اکتبر/ ۲۴مهر) با دیدار ماینتس مقابل بوروسیا دورتموند آغاز شد. این دیدار که در حضور ۳۴ هزار تماشاگر در ماینتس برگزار شد، با پیروزی ۲ بر ۰ زردپوش‌های دورتموند پایان یافت.

توماس توخل که چندین سال سرمربی‌گری تیم ماینتس را برعهده داشته و با این تیم موفقیت‌هایی کسب کرده بود، این بار به عنوان سکاندار کشتی بوروسیا دورتموند در صحنه حضور داشت. توخل از فصل جاری سرمربیگری دورتموند را عهده‌دار است.

زردپوش‌های دورتموند در این دیدار چهره‌ موفق‌تری از خود نشان دادند و علاوه بر انسجام دفاعی و بازی تهاجمی توانستند از ضعف‌های میزبان خود سود جویند. نخستین گل این دیدار را مارکو رویس، ملی‌پوش تکنیکی دورتموند در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند.

هشت دقیقه مانده به پایان بازی پی‌ير امریک اوبامیانگ و میختاریان توانستند با پاسکاری سریع در محوطه جریمه ضربه دوم را بر پیکر ماینتس وارد کنند و پیروزی ۲ بر ۰ را برای دورتموند به ارمغان آورند. دورتموند در حال حاضر با ۲۰ امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم جدول جای دارد.

رویس در دقیقه ۴۷ می‌توانست برای بار دوم دروازه ماینتس را از نقطه پنالتی باز کند، اما دروازه‌بان ماینتس ضربه او را مهار کرد.

• وردر برمن ۰ - بایرن مونیخ ۱

تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ که رکورددار قهرمانی بوندس‌لیگا است، هفته‌ نهم را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و به نهمین پیروزی پیاپی خود دست یافت. مونیخی‌ها توانستند در حضور ۴۲ هزار تماشاگر میزبان خود، وردر برمن را یک بر صفر مغلوب کنند و به یکه‌تازی خود در فصل جاری ادامه دهند.

بایرن مونیخ در این دیدار تیم برتر میدان بود و حتی در ۸۲ درصد از طول نیمه نخست مالکیت توپ را در اختیار داشت. تک‌ گل این دیدار را توماس مولر، ملی‌پوش خطرناک بایرن مونیخ در دقیقه ۲۳ در پی دریافت پاسی از تیاگو به ثمر رساند. بایرن در حال حاضر با ۲۷ امتیاز از ۹ بازی صدرنشین جدول است.

• ولفسبورگ ۴ - هوفن‌هایم ۲

ولفسبورگ، نایب‌قهرمان فصل گذشته نیز یکی از تیم‌های موفق هفته ۹ بوندس‌لیگا بود. ولفسبورگی‌ها در خانه خود با نتیجه ۴ بر ۲ از سد هوفن‌هایم گذشتند و جای خود در رده‌های بالای جدول را مستحکم کردند. چهره‌ برتر میدان ماکس کروزه، مهاجم ملی‌پوش ولفسبورگ بود که سه گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند.

• شالکه ۲ - هرتا برلین ۱

آبی‌پوشان شالکه نیز هفته‌ نهم را با پیروزی و کسب سه امتیاز پشت سر گذاشتند. شالکه در خانه خود و در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر ۲ بر ۱ مهمان پایتخت‌نشین خود، هرتا برلین را مغلوب کرد و با این پیروزی رده سوم جدول را به خود اختصاص داد. گل پیروزی شالکه را مایر، لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی به ثمر رساند.

• آگسبورگ ۰ - دارمشتات ۲

دارمشتات که در فصل جاری به جمع دسته‌اولی‌ها پیوسته است، توانست در هفته نهم بوندس‌لیگا به پیروزی ۲ بر ۰ در خاک میزبان خود، آگسبورگ دست یابد و سه امتیاز مهم به دست آورد. بازیکنان دارمشتات در فصل جاری در هیچ‌ یک از بازی‌هایی که در خانه حریف انجام داده‌اند، شکست نخورده‌اند. گل‌های دارمشتات را واگنر در دقیقه ۷ و نیمایر در دقیقه ۲۹ به ثمر رساندند.

• هامبورگ ۰ - بایر لورکوزن ۰

پیکار تیم‌های هامبورگ و بایر لورکوزن که در حضور ۵۵ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. لورکوزنی‌ها اگر چه در مقایسه با میزبان خود به فرصت‌های بیشتری دست یافتند، اما نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند. رنه آدلر، سنگربان هامبورگ نیز با واکنش‌های خود مانع از شکست تیمش شد.

هامبورگ-لورکوزن

• آینتراخت فرانکفورت ۱ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۵

تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ در هفته ۹ بوندس‌لیگا توانست با نتیجه ۵ بر ۱ میزبان خود، آینتراخت فرانکفورت را درهم کوبد و به چهارمین پیروزی پیاپی خود دست یابد. هر دو تیم در نیمه نخست این دیدار حریفانی همطراز بودند و توانستند یک گل به ثمر برسانند. در نیمه دوم اما گلادباخ توانست با ارائه‌ بازی‌ای تهاجمی چهار بار دروازه میزبان خود را باز کند و با سه امتیاز به خانه بازگردد.

• اف ث کلن ۰ - هانوفر ۱

در نخستین دیدار باقیمانده هفته نهم که بعدازظهر یکشنبه برگزار شد، تیم اف ث کلن میزبان هانوفر بود. کلنی‌ها که در طی ۱۴ دیدار اخیر خانگی خود شکست نخورده بودند، این بار طعم ناکامی را چشیدند و یک بر صفر مغلوب هانوفر شدند. تک ‌گل این دیدار را آندرآسن در دقیقه ۳۸ به ثمر رساند. او البته در هنگام زدن این گل از دست خود استفاده کرد، اما داور خطای او را ندید و این گل را معتبر دانست.


• اشتوتگارت ۱ - اینگولشتات ۰

در آخرین دیدار باقیمانده هفته نهم تیم اشتوتگارت توانست با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان خود، اینگولشتات بگذرد و سه امتیاز مهم به دست آورد. این نخستین پیروزی خانگی اشتوتگارت در فصل جاری محسوب می‌شود. درخور توجه آن که اینگولشتات در دقیقه ۴ شانس گلزنی داشت، اما دروازه‌بان اشتوتگارت ضربه پنالتی حریف را دفع کرد. تک‌ گل این دیدار را دیداوی در دقیقه ۵۹ برای اشتوتگارت به ثمر رساند.

 

کد خبر 310883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha