علی شاکری: والیبال ایران همچنان برای تصمیم‌گیری آینده تیم ملی والیبال ایران با همراهی کواچ یا بدون او مردد و مستاصل مانده است.

Ali Shakeri

علی‌رغم جلسات مختلف بر پا شده و وعده تصمیم‌گیری نهایی، در پایان جلسه روز یکشنبه 26 مهرماه هیات رئیسه، باز هم به نظر نمی‌رسد که مسئولين والیبال بتوانند به جمع‌بندی نهایی برسند و عذر کواچ را رسما بخواهند.

این واقعیت را می‌توان در لابلای حرف‌های ضد و نقیض مسئولين والیبال خواند؛ جایی که دبیرکل والیبالی فدراسیون والیبال در آستانه برگزاری جلسه هیات رئیسه در گفت و گو با مهر به آن رنگ تائید زد و گفت: «امروز هیات رئیسه فدراسیون والیبال تشکیل جلسه خواهد داد و نظرات کارگروه‌های مختلف را مطرح می‌کنیم تا هیات رئیسه در این باره به جمع بندی نهایی برسد. البته در این جلسه تصمیم نهایي را نخواهیم گرفت و منتظریم کواچ به تهران بیاید».

بیان این جمله یعنی این که مسئولين والیبال هنوز هم علی‌رغم برپایی سه نشست رسمی و چندین نشست رسانه‌ای تمایلی به جدایی سرمربی کم تجربه صربستانی نداشته و می‌خواهند صعود به المپیک را نیز همانند مقام چهارمی لیگ جهانی 2014 و عنوان ششمی قهرمانی جهان 2014 لهستان به پای او بنویسند و برایش افتخار جدید خلق کنند!

این در حالی است که با کمی تعمق و اطلاعات از روند حرکتی والیبال در یک دهه گذشته می‌توان به راحتی تشخیص داد که کواچ هیچ سهمی در موفقیت‌های به دست آمده والیبال نداشت و آنچه که حاصل شد ناشی از حضور دو سه ساله ولاسکو و برنامه‌ریزی خوب فدراسیون و بازیکنانی بود که راهِ بردن تیم‌های بزرگ را به خوبی قبل از آمدن سرمربی صرب از ولاسکو آموخته بودند.

البته واقعیت ماجرا را مسئولين والیبال بهتر از همه و حتی ما می‌دانند ، ولی معذوراتی است که مانع از تصمیم‌گیری درست می‌شود که به بخشی از آنها به طور مختصر اشاره می‌کنیم.


1- مشکل کمبود زمان تا شروع مسابقات انتخابی المپیک در اردیبهشت ماه 95


2- دشواری پیدا کردن و انتخاب گزینه مناسب با توجه به شاغل بودن اکثر مربیان سرشناس


3- هزینه سنگین پرداخت دستمزد چند ماهه سرمربی جدید و دستیارانش با توجه به شروع تمرینات تیم ملی از ابتدای سال آینده


4- پرداخت غرامت به کواچ و دستیارانش تا پایان المپیک ریو 2016 با توجه به مفاد قرارداد قبلی

و شاید موانع دیگری هم وجود دارد که به ذهن ما خطور نکرد. با وجود اين كه بايد كمي با توجه به شرايط برشمرده شده به فدراسيون واليبال حق داد تا با احتياط بيشتري اقدام به تصميم‌گيري نمايد، وليكن معتقدم كه صلاح والیبال ایران جدایی از کواچ و سپردن سکان تیم به دست یک مربی توانا و با دانش است. مربی‌ای با اقتدار و مدیر که بتواند به لطف تجربه‌اش از اداره امور تیمی مثل تیم ملی ایران به راحتی برآید.

در ضمن هم باید توجه داشت که کمبود زمان به هیچ شکلی نمی‌تواند عامل اصلی برکنار نکردن کواچ باشد، چرا که همین چند ماه پیش در مورد روس‌ها و حتی ایتالیایی‌ها با یک تصمیم درست، شاهد بودیم که چگونه توانستند با قدرت دوباره به عرصه اول والیبال جهان بازگردند.

کد خبر 310798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha