یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانه هنرمندان ایران همزمان با فرارسیدن ماه محرم، نمایشگاه‌هایی را برای علاقه‌مندان تدارک دیده است.

خانه هنرمندان ایران

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان با عنوان «آسمان حسین» از نقاشان انقلاب و دفاع مقدس و مدیر هنری فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در نگارخانه «زمستان» خانه هنرمندان ايران افتتاح شده است. در این نمایشگاه 14 اثر رنگ روغن با موضوعات عاشورایی ارائه شده‌اند.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، عبدالحمید قدیریان اظهار کرد: کار من سینما است و طراح صحنه در سینما هستم. اخیرا دو اتفاق افتاده است، یک اتفاق خوب و یک اتفاق ناخوشایند؛ اتفاق خوب این بود که من درگیر فیلم «ثارالله» شدم و در خدمت آقای مجتبی فرآورده، کارگردان فیلم، شروع کردیم روی فیلمی درباره امام حسین (ع) کار کردن که حال و هوای بسیار لطیف و آسمانی داشت و من بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم. اتفاق ناخوشایندی که افتاد نیز این است که اخیرا تصاویری در عرصه‌های هنری از امام حسین (ع) منتشر شده است که به نظر من امام حسین (ع) را خیلی زمینی و دنیایی و به نوعی نازل کرده بودند. البته این موضوع درباره تمام اهل بیت کم و بیش رخ داده است.

عبدالحمید قدیریان متولد 1339 در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از سال 1360 شروع به فعالیت حرفه‌ای در زمینه نقاشی کرده و از سال 1365 در سینما مشغول به فعالیت شده است. این هنرمند با سابقه، شرکت در بیش از 45 نمایشگاه گروهی و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد.

  • افتتاح نمایشگاه «پوستر از صفر»

دیگر نمایشگاه خانه هنرمندان که در گالری «میرمیران» افتتاح شده است، به مجموعه‌ای از پوسترهای حجت مجرد با عنوان «پوستر از صفر» اختصاص دارد.

این نمایشگاه مروری بر پوسترهای حجت مجرد، طراح و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. مجرد در حاشیه افتتاح نمایشگاه «پوستر از صفر» هدف از برگزاری آن را جمع‌بندی کلی از 20 سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه پوسترسازی دانست و گفت: یکی از اهداف من از برگزاری این نمایشگاه این بود که مخاطبان و دانشجویان بتوانند مجموعه‌ای از آثار من را در کنار هم ببینند و هدف دیگرم نیز این بود که درپی دیده‌ شدن این مجموعه، شخصا به جمع‌بندی بازخوردها از 20 سال فعالیت در زمینه پوسترسازی برسم.

در این نمایشگاه 35 پوستر با رویکردی به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی با نگاه (مینی‌مالیستی) مانند کمبود آب، اطلاع‌رسانی جریان‌های هنری، تئاتر، جنگ و صلح، آزادگان، گرافیک ایرانی، بزرگداشت بزرگان هنر و ورزش، تایپوگرافی اسماء‌الحسنی و محرم ارائه شده‌اند.

حجت مجرد متولد سال 1352، طراح ارشد گرافیک، مدرس دانشگاه، رئیس انجمن هنرهای تجسمی اردبیل و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که پیش از این هم جوایز و رتبه های متعددی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

  • ادامه دیگر نمایشگاه‌های خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه عکس‌های روانبخش صادقی با عنوان «هیاهوی سکوت» که 22 مهر در نگارخانه استاد «ممیز» افتتاح شده بود، در روز سوم برگزاری همچنان شاهد استقبال گسترده هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر بود.

همچنین اولین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور که از 17 مهر در دو نگارخانه «بهار» و «تابستان» در حال برگزاری است، شاهد بازدید هنرمندان و فعالان حوزه صنعت و تولیدکنندگان محصولات مختلف بود. این نمایشگاه تا 27 مهر ادامه خواهد داشت.

دیگر نمایشگاه‌ها تا 29 مهر ادامه خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 310696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha