همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمک‌های مردمی اجباری نیست، از اولیای دانش‌آموزان درخواست کرد تا همانند دوران جنگ به مدارس کمک‌های مالی کنند.

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه برنامه پیوند اولیا و مربیان و روز خانواده که امروز در تالار فرهنگ برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره دریافت کمک‌های مردمی توسط مدارس، گفت: کمک‌های مردمی اجباری نیست.

وی افزود: خدمت مردم و اولیای محترم عرض می‌کنم که دولت بابت هر دانش‌آموز علاوه بر هزینه‌های سرمایه‌ای مثل فضا و تجهیزات که در اختیار دانش‌آموزان قرار داده بیش از ۲ میلیارد تومان برای هر دانش‌آموز هزینه می‌کند که این رقم کفایت نیاز مدارس را ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مردم خوبمان که همانند دوران دفاع مقدس همیشه در صحنه بودند، درخواست کمک می‌کنم.

وی ادامه داد: به مدیران مدارس نیز عرض می‌کنم به هیچ‌وجه اجباری در گرفتن وجه نیست.

فانی بیان کرد: مدیران مدارس باید برنامه‌ها و مشکلات را به اطلاع اولیاء برسانند و مردم فهیم و همیشه در صحنه داوطلبانه کمک می‌کنند و پیشاپیش کمک‌های داوطلبانه مردم را ارج می‌نهم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره آزادی معلمان بازداشت شده در امارات، گفت: مشکل حل شده و ما همچنان پیگیر وضعیت آنان هستیم تا مشکلی دیگر پیش نیاید.

وی درباره برنامه‌های همکاری وزارت آموزش و پرورش با انجمن اولیا نیز بیان کرد: مدیران مدارس باید باور کنند که ما نیاز به همیاری، همکاری، همفکری با اولیا داریم. اگر اولیا به ما کمک کنند، یقینا تعلیم و تربیت را بهتر می‌توانیم اداره کنیم.

فانی تصریح کرد: اولیای محترم نیز بپذیرند تا با مدارس مشارکت کنند و کمک فکری، مهارتی و تخصصی داشته باشند و حتی مشاوره‌هایی که به ما می‌دهند در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت موثر است.

کد خبر 310668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha