مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرحله نخست طرح یک قطار شهری اصفهان پس از ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی آن روز پنجشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

مترو اصفهان

به گزارش ایرنا، مرحله نخست خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل شهرک کوثر تا میدان شهدا اصفهان به طول 11 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

وزیر کشور پس از افتتاح این طرح به همراه شهروندان اصفهانی در ایستگاه کاوه سوار بر قطارشهری اصفهان و در ایستگاه جابرانصاری از آن خارج شد تا در برنامه بعدی سفر خود یعنی دیدار با آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع عظام تقلید شرکت کند.
عملیات احداث قطارشهری اصفهان 14 سال پیش آغاز شد.

طرح خط یک قطارشهری اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد.

طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد.

شهردار اصفهان پیش از این اعلام کرده بود با بهره برداری از مرحله نخست خط یک، تابوی قطارشهری اصفهان در سال جاری شکسته خواهد شد.

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه روند توسعه و تکمیل این طرح ادامه دارد، وعده داد: مردم اصفهان در سال 96 شاهد تکمیل و بهره برداری از خط یک قطارشهری این کلانشهر خواهند بود و در این سال مرحله سوم و آخر خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه چهار راه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس (صفه) به طول 9 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

کلانشهر اصفهان به شدت از آلودگی هوا رنج می برد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، افزایش تردد وسائل نقلیه شخصی و خودروها در سطح این شهر عامل مهمی در افزایش آلاینده های شهر گنبدهای فیروزه ای است.

در همین حال استفاده از وسائل نقلیه عمومی و فراهم کردن زمینه استفاده شهروندان از این وسایل از تردد هزاران خودرو و موتورسیکلت در اصفهان جلوگیری می کند و نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای این شهر و مناطق اطراف دارد.

واگن های قطارشهری اصفهان در مرحله نخست خط یک که 6 شهریور امسال همزمان با هفته دولت با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صورت آزمایشی حرکت خود را آغاز کرد پس از انجام آزمایش های مربوطه توسط شرکت بوژن چین (سازنده این واگن ها) در طی یک ماه، توانست مجوز مسافرگیری را دریافت کند.

در این مسیر پنج رام واگن ( هر رام شامل پنج واگن است ) هر روز از ساعت هفت صبح به مدت سه ساعت اقدام به جابه جایی مسافر می کند. حرکت واگن ها در این مسیر هر نیم ساعت یکبار انجام می شود و قرار است پس از دوماه، ساعت کار آنها به مرور افزایش و از ساعت 6 صبح تا هفت بعد از ظهر استمرار یابد.

کد خبر 310504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha