همشهری آنلاین: حراجی «کریستی» هنرهای اسلامی در لندن توانست با فروش یک نسخه خطی قرآنی با قیمتی بسیار بالا، بالاترین ارزش مزایده را ثبت کند.

قرآن خطی

به گزارش ایکنا، حراجی «کریستی» هنرهای اسلامی در لندن توانست یک نسخه خطی قرآن را که متعلق به دوره عثمانی بود، با قیمتی بسیار بالا به فروش برساند و بالاترین ارزش مزایده را ثبت کند.

این نسخه دست‌نویس قرآن متعلق به دولت عثمانی در نیمه دوم قرن هجدهم میلادی است که به ارزش 540 هزار پوند انگلیس به فروش رسید.

سارا پلامبلی، رئیس بخش هنرهای اسلامی حراجی کریستی لندن در این باره گفت: وجود هنر و آثار اسلامی در حراجی‌ها به‌ طور کلی در سال‌های اخیر بسیار اهمیت و توسعه یافته است.

وی افزود: ما شاهد حضور شخصیت‌های اسلامی در حراجی کریستی لندن برای خرید این نسخه‌ خطی قرآنی بودیم.

این نسخه‌ خطی قرآن کریم موجود در حراجی کریستی هنرهای اسلامی لندن به عهد «سلطان عبدالعزیز اول» از سلاطین عثمانی برمی‌گردد و توسط «محمود سیلالیدین»، از برجسته‌ترین خطاطان دولت عثمانی نگاشته شده که در کتابخانه «نظیم» دختر این سلطان عثمانی یافت شد.

نگهداری از نسخه‌‌‌های خطی قدیمی پیوسته امری مورد توجه و اهتمام پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف از جمله مسلمانان بوده است، این در حالی است که مسلمانان اهمیت و ارزش خاصی برای نسخه‌های دست‌نویس قرآن قائل هستند و مخطوطات قرآنی از مهم‌ترین نسخه‌های دست‌نویس نزد امت اسلام محسوب می‌شود.

کد خبر 310447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha