چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

اسماعیل رمضانی: تلفن‌های همراه در روزگار ما به یک سیاهچاله تبدیل شده‌اند؛ سیاهچاله‌ای که توانسته همه ابزارهای ارتباطی- رسانه‌ای دیگر را به‌خود جذب و در خود ادغام کند، از تلگراف گرفته تا رادیو و تلویزیون و دوربین عکاسی و فیلمبرداری.

 موبایل با ما چه می‌کند؟

اما ماجرا اين است كه اين سياهچاله ارتباطي تمام نيروي خود را صرف جذب ابزارهاي ديگر نكرده و امروز حتي روشنايي زندگي ما را هم به سمت خود كشانده‌است. موبايل اين روزها واسطه‌اي شده براي فهم تعامل و البته تمامي ارتباطات انساني را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. به عكس‌هاي اين عكاس خوش ذوق نگاه كنيد؛ كميل كوتربا (Kamil Kotarba) عكاس آزاد لهستاني در مجموعه‌اي با عنوان «قايم باشك‌» توانسته به خوبي تأثير منفي تلفن‌هاي همراه را در برقراري ارتباط ما با ديگران نشان‌ ‌دهد. عكس‌هاي او تصاوير روزمره زندگي را نمايش مي‌دهند؛ مانند شامي براي 2 نفر يا نيمكتي در يك عصر، اما صرفا دست‌‌هايي نشان داده مي‌شوند كه به موبايل‌ها دوخته شده‌اند.

 موبایل با ما چه می‌کند؟

 موبایل با ما چه می‌کند؟

 موبایل با ما چه می‌کند؟

 موبایل با ما چه می‌کند؟

حالا بعد از ديدن اين عكس‌ها به عكس زير نگاه كنيد. شما ترجيح مي‌دهيد جاي كدام‌يك باشيد؟ آنهايي كه صرفا با گرفتن يك عكس سعي مي‌كنند يادگاري براي آينده‌شان ذخيره كنند يا آن پيرزني كه شادي همان لحظه را با هيچ‌چيز‌ عوض نمي‌كند؟

 موبایل با ما چه می‌کند؟

کد خبر 310393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha