نرخ سود قطعی صندوق های سرمایه گذاری برای بیمه های عمر و تشکیل سرمایه بیمه سامان اعلام شد.

بدنبال تشکیل مجمع عمومی شرکت بیمه سامان، بیمه گذاران عمر و تشکیل سرمایه این شرکت برای سال 1385 بین 4 تا 10 درصد بیش از سودهای تضمین شده در قراردادهای خود سود دریافت خواهند داشت.
علی ضیائی مدیر عامل بیمه سامان با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه بیمه سامان با سرمایه گذاری مناسب حق بیمه های بیمه گذاران خود موفق شد در سال 1385 برای صندوق مالی پر ریسک خود که سود تضمینی آن 12%  بود، سود 22 درصدی و برای صندوق با ریسک متوسط به جای سود تضمینی 14درصدی، سود 20 درصدی و برای صندوق کم ریسک با سود تضمینی 15 درصد، سود 19 درصدی را محقق سازد. بدین ترتیب بیمه گذاران این شرکت برای صندوق پر ریسک 10 درصد، برای صندوق با ریسک متوسط 6درصد و برای صندوق با ریسک کم 4درصد اضافه بر سود تضمینی از محل مشارکت در منافع، منتفع خواهند شد.
ضیائی در پاسخ به این سوال که چگونه بیمه سامان موفق شده سودآوری مناسبی را بدست آورد، گفت: سه مسأله منشاء این سود آوری است: اول، مسأله تجمع اندوخته های کوچک بیمه گذاران که امکان سرمایه گذاری مناسب تری را فراهم می سازد. دوم، بهره گیری بیمه سامان به عنوان یک مؤسسه مالی حرفه ای از تجربیات خویش و دیگران برای مدیریت صحیح منابع مالی و سوم دسترسی بیمه سامان به مجموعه مالی سامان که امکانات بیشتری را برای سرمایه گذاری مناسب در اختیار این شرکت قرار داده است.
 مدیر عامل بیمه سامان در رابطه با تأثیر کم شدن نرخ بهره بانکی بر فعالیت بیمه های عمر و تشکیل سرمایه سامان، گفت: از این بابت نه فقط نگرانی متوجه بیمه سامان نیست بلکه سامان به عنوان یک مؤسسه مالی حرفه ای قابلیت ایجاد تنوع در سرمایه گذاری های خود را دارد و در حقیقت در چنین مواردی است که توانمندی های چنین تشکیلاتی امکان بروز می یابند. بر همین اساس می تواند این وضعیت را به یک فرصت تبدیل نموده و از این طریق مشتریان بیشتری را نیز جذب نماید.

علی ضیائی در مورد طرح های آینده بیمه سامان در مورد بیمه های عمر و نیز بازخریدی تکمیلی گفت: خوشبختانه بـا توجه به دید مثبتی که در بیمه مرکزی ایران نسبت به گسترش بیمه هـای عمر در جـامعه وجود دارد و نیز برنامه های بیمه سامان برای فعالیت دامنه دار در این رشته، با بهره گیری از تیم مجرب متشکل از متخصصین بیمه، بازاریابی و آکچوئرها به صورت مداوم در صدد تهیه و ارائه خدمات جدید و توسعه خدمات موجود در جهت رفع نیازهای بازار بیمه ایران و بخصوص رفع نیازهای خانواده های ایرانی هستیم.
 وی از سه طرح جدید بیمه سامان خبر داد و افزود: "بیمه مخارج تحصیلی فرزندان" یکی از انواع بیمه های مستمری است که هدف آن برنامه ریزی خانواده ها جهت تأمین هزینه ها ی دانشگاهی فرزندان است. "بیمه چتر سپید" به عنوان یک بیمه تمام عمر به صورتی است که بیمه شده می تواند با پرداخت حق بیمه تـا سن 70 سـالگی، بیمه عمر خود را برای تمـام عمر ادامه دهد و نیز" بیمه بـازخریدی تکمیلی" که طرح تازه ای است و در آن کارفرما نه تنها با استفاده از هزینه سنوات کارکنان خود و با نرخ‌تضمینی بیمه سامان قادر خواهد بود از سال دوم به بعد، بیش از مبلغ مورد نیاز برای باز خریدی کارکنان خود اندوخته نماید و همواره به این اندوخته دسترسی داشته باشد ، بلکه تمامی کارکنان خود را معادل 18 ماه آخرین حقوق آنان تحت پوشش بیمه عمر قرار داده و بدین ترتیب برای خود، کارکنان شاغل در واحدها و خانواده های آنان آسایش خاطر فراهم آورد.
مدیر عامل بیمه سامان در پایان تصریح کرد: ارائه طرح های جدید نه فقط موجب رونق بازار بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر در ایران خواهد شد، بلکه اقتصاد ملی را نیز متحول نموده و از آن مهمتر تا حدود زیادی موجب فراهم آوردن آرامش خیال هموطنان عزیز برای دوران بازنشستگی خودشان خواهد شد.

کد خبر 31034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز