همشهری آنلاین: نخستین کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران عصر دوشنبه همزمان با بیست و سومین سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه "بسو" در شهرستان بهشهر به بهره‌برداری رسید.

کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران در بهشهر افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در آیین افتتاح گام آزمایشی این کارخانه به عنوان پایلوت کمپوست مازندران گفت: حفظ محیط زیست در کشور از مسائل مهمی است که در دستور کار قرار دارد و با تمام توان در عالی‌ترین سطح مورد توجه دولت است.

وی افزود: با تدبیر دولت تدبیر و امید، ساز و کارهای مناسب و موثری برای مباحث مختلف زیست محیطی اندیشیده شده است که در سال جاری چهار مصوبه مهم آسیب‌شناسی مسائل زیست محیطی شهری مورد بررسی قرار گرفت که یکی از این موارد پسماندها و ارائه تسهیلات لازم برای این کار بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این که مدیریت پسماند در شمال کشور از مسائل مهم و قابل پیگیری است، تاکید کرد: این مسئله هدف‌گذاری اصلی ما در شمال کشور است اگر چه در این زمینه تاکنون تاخیر داشته‌ایم که سبب آسیب‌رسانی جدی به این حوزه شده است .

ابتکار گفت: استان مازندران دارای ظرفیت‌های مناسب گردشگری، میراث طبیعی و فرهنگی است اما بهره‌گیری مناسبی از این حوزه‌ها نمی‌شود و باید با مدیریت پسماند، فاضلاب و توجه به توسعه پایدار و محیط زیست، این مسائل مدیریت شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران هم ظرفیت کارخانه کمپوست بهشهر را روزانه 250 تن اعلام کرد و گفت: این کارخانه زباله شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه را فراوری می‌کند.

ناصر مهردادی اعتبار هزینه شده برای ساخت این کارخانه را از محل اعتبار دولتی و بودجه شهرداری‌های شهرهای زیرپوشش افزون بر یکصد میلیارد ریال اعلام کرد..

فرماندار بهشهر نیز با اعلام این که حفظ محیط زیست از مسائل مهمی است که در بهشهر با تمام توان رعایت می‌شود، گفت: بهشهر از نظر گردشگری و میراثی بودن و همچنین محیط زیست پایدار مورد توجه ویژه است که باید برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مسائل انجام شود.

محمدتقی نورزاد افزود: کارخانه کمپوست شرق مازندران زباله شهرهای بهشهر نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا را فراوری می‌کند.

عملیات اجرایی کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران در سال 87 شروع شد که به دلیل کمبود منابع اعتباری اختصاصی از سوی دولت و شهرداری‌های شهرهای پنج‌گانه این منطقه به درازا کشیده شد.

روزانه در استان مازندران سه هزار تن زباله تولید می‌شود که دو نیروگاه زباله‌سوز در شهرهای نوشهر و ساری در دست اجراست.

کد خبر 310322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha