سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی که برای مدتی کوتاه دامنه گوگل را خریداری کرده و مالک آن شد، جایزه نقدی را از این شرکت دریافت کرد.

گوگل

براساس گزارش BBC، دراثر بروز يك اشتباه اداري دانشجوي آمريكايي سانمي ود در تاريخ 29 سپتامبر توانست حق كنترل دامنه google.com را خريداري كند.

اين اشتباه باعث شد ود براي يك دقيقه مديريت گوگل را به عهده بگيرد تا زماني كه گوگل متوجه شده و پس از مداخله اين معامله را برهم زد. گوگل به خاطر كشف اين ضعف در سيستم خدمات فروش دامنه‌اش جايزه‌اي را براي اين دانشجو در نظر گرفته‌است.

ود اين تجربه تكرارنشدني را در شبكه لينكد‌اين خود تشريح كرده‌است. وي مي‌گويد هميشه بر دامنه‌هاي وب مرتبط با گوگل نظارت داشته به اين اميد كه روزي بتواند در اين شركت بزرگ مشغول به كار شود. در اوايل روز 29 سپتامبر 2015 ود درحال گشت‌زني در سايت خدمات خريد وب متعلق به گوگل، كنار نام دامنه google.com نشانه براي فروش را مشاهده كرد.

وي با استفاده از يك كارت اعتباري 12 دلار پرداخت كرده و دامنه گوگل را خريداري كرد و ايميلي مبني بر تاييد مالكليت وي بر اين دامنه را نيز دريافت كرد و بلافاصله دريافت پيام‌هايي كه مخصوص تيم اداره كننده وب گوگل بود آغاز شدند. پس از آن بود كه پيامي مبني بر لغو شدن خريد دامنه براي وي ارسال شد كه در آن نوشته شده بود به دليل اينكه فرد ديگري مالك اين دامنه است، خريد شما لغو خواهد شد و مبلغ پرداخت شده نيز به حساب وي بازگردانده شد.

تيم امنيتي گوگل به خاطر كشف اين نقص جايزه‌اي را به ود اهدا كرد و زماني كه دريافت وي قصد دارد اين جايزه را به بنياد آموزشي هندي اهدا كند، مبلغ جايزه‌اش را دوبرابر ساخت.

کد خبر 310305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha