سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی در زمینه‌ گوشت مرغ وجود ندارد و در هفته جاری در آستانه ماه محرم با کاهش ۴۰۰ تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ مواجه شده‌ایم.

Price

عظیم حجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که میزان تولید گوشت مرغ در سال جاری به حدود دو میلیون و 100 هزار تن خواهد رسید، اظهار کرد: تولید روند خطی خود را از ابتدای امسال با نوسان کمتر از پنج درصد ادامه داده است و جوجه‌ریزی در ماه اخیر که تولید آن به این روزها می‌رسد، هیچ کمبودی نداشته و با توجه به این‌که تلفات غیرعادی در کشور گزارش نشده به نظر نمی‌رسد در ماه محرم با کمبودی مواجه شویم.

وی افزود: تا هفته گذشته قیمت گوشت مرغ حدود 7000 تا 7100 تومان بود اما از اواخر هفته گذشته تاکنون روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در بازار آغاز شده است؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم از این محصول در مرغداری از حدود 4700 به 4300 تومان و در بازار مصرف از حدود کیلویی 7100 تومان به 6700 تومان رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: حداقل قیمت منطقی که می‌تواند رضایت مرغدار و مصرف‌کننده را در بازار در بر داشته باشد کیلویی 4500 تا 4800 تومان برای تولید‌کننده و کیلویی 7000 تا 7200 تومان برای مصرف‌کننده است تا تولید‌کننده ضمن بهبود معیشت خود بتواند با سرمایه‌گذاری جدید از محل درآمد راندمان تولید خود را افزایش دهد.

صادرات به افغانستان روان‌تر از عراق

حجت همچنین از آغاز مجدد صادرات گوشت مرغ به افغانستان طی 10 روز گذشته خبر داد و گفت: معمولا حدود 90 درصد از صادرات گوشت مرغ به عراق و حدود 10 درصد آن به افغانستان صورت می‌گیرد، اما پس از وقفه‌ای که در صادرات ناشی از شیوع آنفلونزای مرغی صورت گرفت همچنان صادرات گوشت مرغ به عراق با موانع و هزینه‌های اضافه برای صادر‌کنندگان انجام می‌شود اما صادرات به افغانستان چنین مشکلاتی ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده از صادر‌کنندگان برای هر محموله 50 تنی گوشت مرغ سفارت عراق سه برگه صادر می‌کند که مجموعا 460 دلار برای صادر‌کننده آب می‌خورد و در واقع به همین میزان هزینه صادرات گوشت مرغ به عراق و قیمت تمام شده این محصول برای مصرف‌کنندگان عراقی بیشتر می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد: در صددیم با برگزاری جلسات مشترک با مسوولان سفارت عراق این هزینه‌ها را برای صادر‌کنندگان ایرانی و به نفع مصرف‌کنندگان عراقی به حداقل ممکن برسانیم، چرا که هرچقدر هزینه صادرات گوشت مرغ به عراق بیشتر باشد قیمت تمام شده برای مردم عراق نیز بیشتر می‌شود.

کد خبر 310303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha