همشهری آنلاین: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیکر حدود ۸۰ زائر ایرانی جان‌باخته در فاجعه منا بعدازظهر دوشنبه-۲۰ مهر- از جده به تهران منتقل می‌شود.

ادامه روند شناسایی جان باختگان  فاجعه منا

به گزارش ایسنا، این پیکرها که هویت‌شان شناسایی شده، از روز پنجشنبه-16 مهر- قرار بود به ایران منتقل شوند، اما روند کُند تشریفات اداری در عربستان و همچنین مقارن شدن این عملیات با روزهای تعطیل جمعه و شنبه در این کشور، انتقال آن‌ها را تا دوشنبه-20 مهر- به تعویق انداخته است.

با آن‌که فرودگاه مهرآباد ساعت ورود هواپیمای پیکر جان‌باختگان منا را 16:30 امروز اعلام کرده، اما زمان آن را قطعی ندانسته، چرا که این پرواز مدام در حال تغییر یا کنسل شدن است.

البته حمید محمدی، رییس عملیات حج 94 گفته است، در چهارمین مرحله پیکر نزدیک به 80 جان‌باخته دیگر فاجعه دلخراش منا امروز از جده به تهران انتقال می‌یابد.

او همچنین با اعلام خروج 1850 زائر ایرانی از مکه و خالی شدن این شهر از حضور زائران ایرانی، از پایان فعالیت ستاد مکه از امروز دوشنبه (20 مهرماه) خبر داد و تاکید کرد، کمیته شناسایی پیکر جان‌باختگان منا همچنان در عربستان مستقر است و فعالیت آن پایان نیافته و اعضای آن در عربستان باقی مانده و به تفحص در سردخانه‌های سعودی برای روشن کردن وضعیت 65 زائری که اطلاعی از آنها نداریم ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولیت پیگیری سرنوشت مفقودان حادثه منا به عهده کنسولگری ایران در جده است، اظهار کرد: کمیته شناسایی برای کمک به این کنسولگری در روزهای آینده، جست‌وجو در دو سردخانه جده و مکه را ادامه خواهد داد.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به آخرین وضعیت قربانبان ایرانی منا یادآور شد: کار جستجو برای یافتن مفقودین در سردخانه مکه به صورت متمرکز ادامه دارد.

تاکنون پیکر 399 زائر ایرانی که در فاجعه منا جان باخته‌اند به ایران تحویل داده شده و سرنوشت 65 زائر ایرانی همچنان نامعلوم است.

کد خبر 310206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha