همشهری آنلاین: نیم ضریح حرم مطهر سامرا به همت پژوهشگران پژوهشکده هنرهای ملی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری طراحی و ساخته می‌شود.

Build

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا بهرمان رییس پژوهشکده هنرهای ملی با اعلام این خبر تصریح کرد که یکی از مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حفاظت و مطالعه آثار فرهنگی و تاریخی حوزه تمدنی ایران است که بخشی از این آثار در جغرافیای سیاسی ایران قرار ندارند.

وی با بیان اینکه عراق یکی از کشورهایی است که آثار زیادی از تمدن ایران را در خود جای داده خاطر نشان ساخت به دلیل قرار گرفتن حرمین امامان شیعه در عراق ایرانیان تلاش زیادی درساخت و ساز و آبادانی این کشور کرده‌اند که امروز به صورت ارزش‌های هنری تاریخی قابل تعریف هستند.

او در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir) افزود: از سوی دیگر ستاد عتبات عالیات که مسئولیت جبران خسارت‌های وارد شده به حرمین امامان شیعه را به عهده دارد طی سالهای گذشته فعالیت‌های قابل توجهی را در این رابطه انجام داده است.

بهرمان با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عتبات عالیات فصل‌های مشترکی با هم دارند اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای مبنی بر همکاری مشترک نیز بین این دو نهاد منعقد شده است.

به گفته وی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بستر این تفاهم‌نامه و به منظور مطالعه آثار فرهنگی موجود در عتبات عالیات و ساخت تزیینات جدید با ستاد عتبات عالیات واحد زنجان تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است.

رییس پژوهشکده هنرهای ملی تصریح کرد که در قالب این تفاهم‌نامه پژوهشکده هنر‌های ملی ساخت نیم‌ضریحی را به عهده گرفته که قرار است در زیر‌زمین طرح توسعه حرم سامرا مستقر شود.

او با بیان اینکه محل قرارگیری این ضریح به اعتقاد عموم، مکانی است که امام زمان (عج) در آنجا عبادت می‌کرده تصریح کرد که این ضریح به دیوار نصب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در طرح‌های آتی همکاری‌های بیشتری در حوزه ساخت تزیینات جدید با ستاد عتبات عالیات با هدف بکارگیری هنر اصیل اسلامی - ایرانی انجام گیرد.

کد خبر 310091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha