علی ابراهیمی: طی یک سال گذشته ۲۴۰ علامت استاندارد و ۴۱۰ برچسب انرژی جعلی کشف و ۱۵ برند آبلیمو، غیراستاندارد اعلام شده است.

تولید آبلیموهای استاندارد اما بدون لیموترش

ديروز رئيس سازمان ملي استاندارد، در حالي از ارتقاي 4پله‌اي جايگاه ايران در رتبه سازمان بين‌المللي استاندارد با رسيدن از رتبه 31به 27در بين 163كشور جهان خبر داد كه هنوز جعل نشان استاندارد، برچسب انرژي و عرضه محصولات بي‌كيفيت با نصب يا بدون نشان استاندارد، از گلايه‌هاي مردم است. نيره پيروز بخت افزود: از مهر 93تا مهر 94حدود 11هزار و 340مورد كالا توقيف و هزار و 340پرونده تخلف به مراجع قضايي ارجاع شده است.

  • توقيف 15برند آبليموي غيراستاندارد

به گفته رئيس سازمان ملي استاندارد، در مهر‌ماه امسال 15برند آبليموي غيراستاندارد با نام‌هاي هم‌نوش، رازقي، زيبنده، ترشمزه، سپنتا، بهينه‌نوش، هرمود، مي‌گلي، خزر، ناجي، چينود، شط، حاسب، دست‌چين و يك برند ديگر، غيراستاندار شناسايي و توقيف‌شده و قصد داريم با اجراي روش‌هاي نوين اصالت‌سنجي مواد غذايي امكان تخلف در توليد و عرضه اين محصولات را از بين ببريم.

  • برخورد با لوازم خانگي غيراستاندارد

وي همچنين درباره‌ جعل علامت استاندارد و گريد انرژي توسط برخي از توليد‌كنندگان لوازم خانگي افزود: در بسياري از برندها جعل علامت استاندارد و برچسب انرژي را شاهد بوده‌ايم كه اين موضوع در اجاق گاز و كولر آبي و يخچال فريزراتفاق افتاده است. براساس اين بررسي‌ها يخچال فريزرهاي يك شركت توليد شده در واحد توليدي غيراستاندارد است. اين شركت علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژي را از سازمان استاندارد نگرفته و بدون علامت استاندارد، اقدام به توليد كرده كه مصداق تخلف است.

کد خبر 310034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha