بازیگر سرشناس سینمای فرانسه که مدتی است شهروند روسیه شده، سیاست‌های جنگ‌طلبانه ایالات متحده آمریکا را به باد انتقاد گرفت.

 دوپاردیو

به گزارش همشهري، ژرار دوپاريو به تازگي نشستي خبري در مسكو برگزار كرد و در آن آمريكا را سرزمين كساني دانست كه دائم در حال تخريب و نابود كردن ديگران هستند. جالب اينكه سخنان دوپارديو در شبكه راديويي فرانس اينتر روي آنتن رفت تا هموطنان او هم در جريان ديدگاه‌هاي ضدآمريكايي‌اش قرار بگيرند.

او با اشاره به تاريخ سراسر جنگ آمريكا گفت: آنها با يكديگر جنگيدند، سرخپوستان را آواره كردند، بعد از آن ماجراي برده‌داري پيش آمد و سپس نوبت جنگ‌هاي داخلي رسيد... آمريكا نخستين و تنها كشوري بود كه از بمب اتم استفاده كرد. به همين دلايل است كه من ترجيح مي‌دهم روسي باشم. اگر اروپايي‌ها دست از گوش كردن به حرف‌هاي آمريكايي‌ها بردارند، طبيعي است كه من خوشحال‌تر مي‌شوم.

دوپارديو كه از پرنفوذترين شخصيت‌هاي سينماي فرانسه است، 2 سال پيش پس از درگيري با اداره ماليات، گذرنامه روسي گرفت و به مسكو رفت. او كه مدتي است در ايتاليا زندگي مي‌كند، اعلام كرده قصد دارد ايتاليا را به مقصد بلاروس ترك كند؛ كشوري زيبا كه دوپارديو رئيس جمهور آن را مردي نازنين مي‌داند. الكساندر لوكاشنكو تابستان گذشته قول داده بود 2 ميليون دلار به تازه‌ترين پروژه سينمايي بازيگر فرانسوي درباره خلبانان ارتش فرانسه در جنگ جهاني دوم كمك كند.

کد خبر 310015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha