چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت با انتقاد جدیدی مواجه شد بعد از اینکه کاربران ویندوز ۷ و ۸ این شرکت با دانلود خودکار ویندوز ۱۰ بر روی سیستم‌های خود روبرو شدند حتی اگر این کاربران درخواست به روز رسانی و ارتقاء نسخه ویندوز خود را نداشته باشند.

ویندوز ۱۰

به گزارش هم‌آگاه، در حالیکه ویندوز 10 به طور کلی توسط منتقدان به خوبی دریافت شده است، فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای دانلود به روز رسانی ناچیز نیست و معمولا بین 3.5 تا 6 گیگا بایت است.

اما مایکرسافت چه توجیهی برای رد درخواست کاربران جهت ارتقاء نسخه ویندوز خود و کاهش تعداد آنها دارد؟

برای افرادی که دریافت به روز رسانی خودکار از طریق به روز رسانی ویندوز را انتخاب کرده‌اند مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: ما کمک می‌کنیم دستگاه‌های قابل ارتقاء با دانلود فایل‌هایی که نیاز خواهند داشت برای ویندوز 10 آماده شوند اگر تصمیم به روز رسانی داشته باشند.

آپدیت ویندوز به طور معمول وصله‌های امنیتی و مانند آن را پیش برده است نه ارتقاء سیستم عامل چند گیگابایتی. مایکروسافت می‌گوید در حالیکه فایل به روز رسانی ویندوز 10 ممکن است به صورت اتوماتیک برای کابران دانلود شود اما ارتقاء به سیستم عامل جدید به انتخاب خود آنها وابسته است.

این نخستین بار نیست که مایکروسافت به جهت ارتقاء نسخه 10 توسط برخی فعالان، در موضوعات مربوط به جنبه‌های مشخص سیستم عامل شامل مقدار داده مورد نیاز برای استفاده از کورتانا (Cortana)، دستیار دیجیتال سیری لایک این شرکت و اینکه چگونه داده‌ها کلیدهای رمزنگاری را ذخیره می‌کند مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

کد خبر 309781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha