همشهری آنلاین: در روز جهانی سالمند، زهرا بی‌نیاز نماینده آسایشگاه کهریزک به پاس یک عمر خدمات برتر در حوزه سالمندی، مددیار نمونه استان تهران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کهریزک

به گزارش روابط عمومي آسايشگاه خيريه كهريزك ؛ بوستان جوانمردان تهران شاهد بر پايي مراسم باشكوه روز جهاني سالمند بود تا گرامي داشته شود مقام رفيع موسپيدان و يادگاران نسل اول جامعه و زحمتكشاني كه از بركت وجود آنان، امروز جوانان برخود مي‌بالند كه صاحب منصب و پيشه و خانه و خانواده هستند.

اين مراسم، با حضور، ربيعي وزير رفاه، محسني بندپي رئيس سازمان بهزيستي كشور، رئوساي مختلف از مناطق بهزيستي سطح استان و ساير مسئولين مرتبط برگزار شد تا ضمن گرامیداشت مقام سالمنداني، ارادت خود را به سرمايه هاي اصلي جامعه اعلام نمایند و در كنار آنان شاهد هنرنمايي كساني باشند كه با وجود كهولت سن و كم تواني جسماني، همچنان اميدوارانه به زندگي سراسر نور و اميد ادامه مي‌دهند و يكصدا مي‌گويند: ما همچنان هستيم و زندگي خواهيم كرد.

در این مراسم، به پاس احترام به موسپيدان جامعه برنامه هاي ويژه اي در دستور كار قرار داشت . از هنرنمايي هنرمندان بنام رسانه ملي تا سخنراني هاي مختلف در وصف مقام و جايگاه سالمند و البته از همه مهمتر اجراي همخواني سالمنداني بود كه از سراهاي محله و نيز آسايشگاههاي محل اقامت خود، به اين محفل انس آمده بودند.

در ادامه، نوبت به تقدير و سپاس از برترين ها رسيد، از مسن ترين ها تجليل شد، از بهترين ها سخن به ميان آمد، همه به گوش بودند تا نماينده برتر خود را در اين جمع باشكوه بشناسندو آنگاه كه نوبت به معرفي بهترين مدديار حامي سالمندان رسيد، نام زهرا بي نياز، پرستار برجسته آسايشگاه كه با نام و اعتبار همين مجموعه يعني كهريزك به اين مقام و منزلت رسيده بود، به گوش حاضرين رسيد و تشويقهاي يك پارچه آنان را به همراه داشت.

زهرا بي نياز از آن جهت بهترين مدديار حامي سالمندان در سطح استان تهران معرفي و مورد تقدير قرار گرفت كه كارنامه اي درخشان در طول ساليان خدمت خود در جمع سالمندان و بيماران مبتلا به ام اس داشت و پرونده كاري او پر از انواع تشويق نامه هايي است كه در مراسم هاي گوناگون به رسم ادب و احترام به وي تقديم گرديده است.

بي نياز در حاشيه اين ويژه برنامه در سخنان كوتاهي به روابط عمومي آسايشگاه خيريه كهريزك گفت: باورم نمي شود كه به اين جايگاه رسيده باشم، هر چه دارم و هر چه تا بحال انجام داده ام از كهريزك است و خود را مديون آنجا مي‌دانم.

وي در ادامه نيز افزود: اگر كسي شغل پرستاري از سالمندان و بيماران را دوست نداشته باشد، به هيچ وجه نمي تواند در كارش موفق باشد، زندگي با سالمندان و خدمت به آنان شرايط خاص خود را دارد، بويژه آنكه به سالمنداني بايد خدمت كرد كه كاملاً وابسته به تخت شده اند و حتماً بايد با جان ودل نيازهاي آنان برطرف شود.

در پايان زهرا بي نياز، مدديار خوشنام كهريزك با چشماني اشكبار اينگونه سخنان خود را به سر انجام رساند: خداي من شاهد است هيچ وقت دوست نداشتم از خدمت به سالمندان معاف شده و بازنشسته شوم. اگر به خاطر شرايط جسماني دخترم نبود، همچنان به خدمت داوطلبانه و افتخاري به عزيزانم ادامه مي‌دادم و زير سايه دعاهاي آنان زندگي مي‌كردم.

گفتني است زهرا بي نياز، اين مادر نمونه، سرپرستي دختري از خانواده بزرگ بهزيستي را نيز عهده دار است كه او نيز بدليل مشكلات جسمي و حركتي نياز به مراقبت روزانه دارد، گر چه وي معتقد است كه با دعاهاي خير سالمندان و معلولين كهريزك، بسياري از مشكلات جسماني دخترش در حال بهبودي است و از محل همين دعاهاست كه يگانه فرزند او به حركت درآمده و در حال بازگشت به زندگي عادي و طبيعي است.

کد خبر 309693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha