همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه تا شروع لیگ برتر والیبال (۲۹ مهرماه) درباره تیم ملی به جمع بندی خواهیم رسید، گفت اگر کواچ تغییر در کادر فنی را نپذیرد کنار گذاشته خواهد شد.

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه نخستین نشست کارگروه بررسی عملکرد تیم‌های ملی والیبال در رویدادهای سال جاری، درباره جمع بندی موضوعات ارائه شده، افزود: یکی از مشکلات تیم ملی والیبال نبود تطابق بین سبک کاری دو مربی گذشته و فعلی این تیم یعنی ولاسکو و کواچ بوده است.

وی تصریح کرد: این موضوع از نظر روحی و روانی در بازیکنان تیم ملی والیبال مشکلاتی بوجود آورد و چون انتظارات نیز از تیم ملی بالا بود، نبود تطابق با انتظارات نیز مشکلات را دو چندان کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه برای بررسی دقیق عملکرد تیم‌های ملی والیبال در سال جاری باید تمامی عوامل دخیل در این موضوع بررسی شود، گفت: عملکرد فدراسیون نیز از جمله آنان است. اقداماتی برای تقویت تیم ملی انجام شده که شاید تیم‌های ملی ب، زیر 23 سال و جوانان آسیب دیده باشند و در نشست امروز برخی کارشناسان معتقد بودند که راهکارهای بهتری نیز برای این موضوع وجود داشته است.

وی همچنین گفت: مهمترین موضوعی که تمامی کارشناسان شرکت کننده در نشست نیز به آن عقیده داشتند، تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال است اما کواچ با این موضوع موافق نیست و معتقد است که کادر فنی‌اش خوب است. بعد از جام جهانی و در توکیو نیز این موضوع را با ایشان درمیان گذاشتیم ولی قبول نکرد.

داورزنی با بیان اینکه اگر کواچ بپذیرد که تغییر در کادر فنی‌اش ایجاد شود، برای مسابقات انتخابی المپیک از او و کادر فنی جدید استفاده خواهیم کرد، گفت: این تغییرات شامل دستیار، مربی بدنساز و کمک‌ها می شود. البته نکته دیگر این است که آیا 14 بازیکن اعزامی تنها گزینه‌های موجود بودند یا بازیکنان دیگری نیز شرایط حضور در جام جهانی را داشتند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: اگر کواچ این موضوع را نپذیرد، سرمربی تیم را تغییر خواهیم داد و گزینه‌هایی نیز برای این موضوع مد نظر داریم که تجربه حضور در المپیک و لیگ جهانی را دارند. البته برخی از آنان اکنون در باشگاه‌های اروپا مشغول هستند و باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم. زیرا از زمان پایان لیگ برتر ایران تا بازی‌های انتخابی المپیک تنها 45 روز فرصت داریم.

وی گفت: هشت تیم در انتخابی المپیک ژاپن حضور خواهند داشت که سه تیم از اروپا، یک تیم از آمریکایی جنوبی و چهار تیم از آسیا خواهند بود. به یقین کسب سهمیه در این رقابت‌ها مشکل است زیرا علاوه بر تیم‌های اروپایی، تیم‌هایی همانند ژاپن و استرالیا برای سهیمه ویژه آسیا تلاش خواهند کرد.

داورزنی در پایان تاکید کرد: نتیجه نشست‌های کارشناسی در هیات رئیسه نیز مطرح خواهد شد و تلاش داریم تا قبل از شروع لیگ برتر والیبال نتایج این نشست‌ها قطعی و اجرایی شود.

کد خبر 309499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha