نایب‌رئیس کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی مشکل نیروهای حق‌التدریسی سال‌های ۸۸و ۸۹اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند کمبود نیروی خود در بخش مشاوره، مربی بهداشت و ورزش را با استفاده از نیروهای حق‌التدریسی جبران کند.

 جبار كوچكي‌نژاد به خبرگزاري تسنيم گفت:‌ هم‌اكنون 2گروه از افراد معترض‌اند؛ گروه نخست آموزشياران نهضت كه به‌صورت فرد به فرد اقدام به آموزش افراد بي‌سواد مي‌كردند. اين گروه از افراد بايد توجه داشته باشند كه قرارداد آنها به‌صورت موقت بوده و ارتباطي به آموزش‌ و پرورش ندارد. نماينده مردم رشت در مجلس افزود:‌ گروه معترض دوم، افرادي هستند كه در مقطعي از زمان به‌صورت حق‌التدريسي با آموزش و پرورش همكاري مي‌كردند اما به دلايل مختلف ترك خدمت كرده و همكاري خود را قطع كرده‌اند. تعداد اين نيروها از 200تا 300نفر تجاوز نمي‌كند.

نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت:‌ در جلسه كميسيون با وزير آموزش و پرورش مشكل اين گروه از افراد را بازگو كرده و توضيح داديم اگرچه در قانون مصوب مجلس ذكر شده كه نيروهاي پيش‌دبستاني و شركتي به‌صورت حق‌التدريسي جذب شوند اما بررسي شود تا افرادي كه در گذشته به‌صورت حق‌التدريسي با آموزش و پرورش همكاري مي‌كردند درصورت داشتن شرايط لازم مانند پيش‌دبستاني‌ها به‌صورت حق‌التدريسي جذب شوند چرا كه تعداد اين افراد زياد نيست. كوچكي‌نژاد ادامه داد:‌ مسئولان آموزش و پرورش در جذب نيروهاي پيش دبستاني و شركتي به‌صورت حق‌التدريسي صرفاً از آنها به‌عنوان معلم براي كلاس درس استفاده مي‌كنند اما بايد توجه داشت كه هم‌اكنون آموزش و پرورش به مربي بهداشت، مشاور و معلم ورزش نياز دارد بنابراين مي‌تواند به‌صورت حق‌التدريسي اين كمبودها را جبران كند و صرفا براي كادر اداري نمي‌توان از حق‌التدريسي‌ها استفاده كرد. وي بيان كرد:‌ اگر اين روند اجرا شود تعداد زيادي از مربيان پيش‌دبستاني و نيروهاي شركتي به‌صورت حق‌التدريسي جذب خواهند شد.

کد خبر 309434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha