یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

مرد شیطان‌صفت پس از شناسایی خانه‌هایی که هیچ‌کس به‌جز زن خانه در آنجا حضور نداشت با قصد آزار و اذیت وارد آنجا می‌شد و طلا و جواهرات آنها را سرقت می‌کرد اما در جریان تعقیب و گریز با پلیس هدف گلوله قرار گرفت و ازپا‌درآمد.

متهمان

رسيدگي به اين پرونده روز 13مرداد‌ماه امسال با شكايت زني در كلانتري147 گلبرگ آغاز شد. شاكي به مأموران گفت ساعتي قبل جواني قد بلند و سياه چهره از طريق بالكن وارد خانه‌اش شده و مقدار زيادي پول و جواهرات از خانه‌اش سرقت كرده است. شاكي گفت: حدود ساعت 2 بعدازظهر در خانه تنها بودم كه اين اتفاق افتاد.

مرد جوان بعد از آنكه از طريق بالكن وارد خانه شد با تهديد شوكر و چاقو به سمت من آمد. او قصد داشت مرا مورد آزار و اذيت قرار دهد به همين دليل با او درگير شدم و او مرا به زور داخل كمد ديواري يكي از اتاق‌ها انداخت و در را به رويم بست. با همه وجودم تلاش كردم خودم را نجات دهم و وقتي با فشار در كمد را باز كردم او فرار كرده و لپ‌تاپ، تبلت، گوشي تلفن همراه، پول نقد و جواهراتم را دزديده بود.

به‌دنبال اين شكايت، پرونده به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران فرستاده شد. اما در همان بررسي‌هاي اوليه معلوم شد به 3خانه ديگر در شرق تهران با همين ترفند دستبرد زده شده است. سارق قد بلند و سياه چهره در اين سرقت‌ها كه همه در وقت اداري و همگي از خانه‌هايي كه در طبقه اول قرار دارد انجام شده بود در همه آنها از طريق بالكن وارد خانه شده بود. از سويي او در هر 4مورد قصد آزار و اذيت زنان صاحب خانه كه در خانه تنها بودند را داشت.

در چنين شرايطي تجسس‌هاي كارآگاهان آغاز شد تا اينكه جواني به‌نام حميد كه گوشي‌هاي مسروقه را فروخته بود شناسايي و دستگير شد. هر چند او ابتدا منكر دست‌داشتن در اين سرقت‌ها مي‌شد اما در ادامه اعتراف كرد با همدستي دوستش به نام محمد -32ساله- اين سرقت‌ها را انجام داده است. او گفت: هنگام انجام سرقت‌ها من در ماشينم مي‌ماندم و محمد وارد خانه‌ها مي‌شد و نقشه سرقت را اجرا مي‌كرد.

به‌دنبال اظهارات اين مرد تحقيقات افسران آگاهي معطوف به دستگيري محمد شد. اين در حالي بود كه همه شاكيان بعد از ديدن تصوير محمد او را به‌عنوان سارق اصلي شناسايي كردند. اطلاعات به‌دست آمده حاكي از آن بود كه مخفيگاه مرد تحت تعقيب در حوالي جاده دماوند است.

به اين ترتيب عمليات دستگيري‌اش كليد خورد و مأموران روز 8مهر‌ماه او را سوار بر يك دستگاه پژو پرشيا در در آزادراه تهران - پرديس در حال تردد ديدند. مأموران قصد داشتند او را در محل عوارضي دستگير كنند ولي او مسيرش را تغيير داد و گريخت. اين شروع تعقيب و گريزي تمام عيار بود كه در نهايت مأموران پس از آنكه محمد حاضر نشد خودش را تسليم كند با رعايت قانون به‌كار‌گيري سلاح به سوي او شليك كردند و وي از پا در آمد. سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: هم‌اكنون تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد و متهم دستگير شده در بازداشت به‌سر مي‌برد.

کد خبر 309390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha