جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

الله راخا رحمان در دیدار با اهالی رسانه و مخاطبان سینمای ایران اعلام کرد: موسیقی متن فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» را برای هدیه کردن به پیشگاه پیامبر اسلام ساخته و ترجیح می‌دهد وارد عرصه جوایز سینمایی نشود.

الله راخا رحمان در پردیس سینمایی کورش

به گزارش همشهري، آهنگساز برنده اسكار كه هفته گذشته روزهايي پركار در ايران داشت، اواسط هفته براي نمايش محمد رسول‌الله(ص) در جشنواره فيلم نوجوانان به همدان رفت و آخر هفته مهمان خبرنگاران و تماشاگران حاضر در پرديس سينمايي كورش در غرب تهران بود. او پيش از تماشاي نسخه اصلي و رسمي فيلم زندگي پيامبر اسلام به‌مدت حدود يك ساعت مقابل اهالي رسانه نشست و به پرسش‌هايي درباره همكاري با مجيدي، حضور در سينماي ايران و... پاسخ داد.

رحمان خود را يكي از طرفداران سينماي هاليوود البته تا پيش از دريافت پيشنهاد مجيدي معرفي كرد و گفت: همكاري با گروه توليد محمد(ص) از 3نظر براي من مهم بود؛ فرصت حضور در ايران، همكاري در توليد يك فيلم ايراني و قرار گرفتن كنار مجيدي در فيلمي براي حضرت رسول(ص). گرچه من از كودكي طرفدار فيلم‌هاي مذهبي بودم اما از ساختن موسيقي متن براي اين فيلم مي‌ترسيدم چون معتقدم كار من پيش از همه بايد مورد پذيرش خدا و رسول خدا قرار بگيرد.

خالق موسيقي فيلم برنده اسكار «ميليونر زاغه‌نشين» با اشاره به واكنش‌هاي مجيدي پس از شنيدن موسيقي فيلم گفت: من و مجيدي حدود 250قطعه موسيقي از بلغارستان و مقدونيه تا موسيقي ايراني گوش كرديم تا به دركي كامل از شكل نهايي موسيقي مورد نظر برسيم. موسيقي محمد رسول‌الله(ص) از نظر من اثري متفاوت است و گذر زمان ارزش آن را مشخص مي‌كند. من فيلم ايراني زياد ديده‌ام؛ از «بچه‌هاي آسمان» و «رنگ خدا» تا «ليلا» و «جدايي نادر از سيمين».

رحمان در ميانه حرف‌هاي خود گريزي هم به معرفي‌شدن محمد رسول‌الله(ص) به اسكار زد و درباره احتمال ديده شدن موسيقي متن آن گفت: تا امروز بازخوردها نسبت به موسيقي فيلم بسيار خوب بوده و آنها كه مرا مي‌شناسند منتظر پخش آلبوم آن هستند. اينكه فيلم مجيدي از ايران به اسكار مي‌رود اتفاقي است بسيار خوب اما شخصا ترجيح مي‌دهم موسيقي من اسكاري نشود چون آن را هديه‌اي براي ساحت حضرت محمد(ص) مي‌دانم.

آغاز اكران بين‌المللي و 2روز نيم‌بها براي محمد(ص) در شرايطي كه فروش فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» در داخل مرزهاي ايران از مرز 8ميليارد تومان گذشته، خبرها از آغاز اكران بين‌المللي آن از تركيه حكايت مي‌كند. ضمن اينكه پيشنهادهايي از مالزي، اندونزي، سنگاپور و چند كشور اسلامي براي نمايش عمومي فيلم به‌دست پخش‌كننده رسيده و 2شركت بزرگ هاليوودي هم خواستار نمايش آن در آمريكاي شمالي شده‌اند. قرار است از اين هفته سينماها علاوه بر سه‌شنبه‌ها، روزهاي يكشنبه هم بليت نيم‌بهاي محمد رسول‌الله(ص) را در اختيار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دهند.

کد خبر 309125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha