همشهری آنلاین: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در آستانه عید سعید غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) با ۱۵ هزار شاخه گل بریده و حجم عظیمی از گل بوته‌های نذوراتی آذین بندی می‌شود.

haram imam reza

سیدخلیل منبتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه زمانبندی گل آرایی حرم مطهر رضوی از روز عید قربان آغاز و تا عید سعید غدیر به اوج خود می‌رسید اما بخاطر فاجعه منا و جان باختن صدها تن از هموطنانمان و اعلام 3 روز عزای عمومی این برنامه از چند روز مانده به عید سعید غدیر آغاز می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم گلی که از تهران و شهرستانها برای گل آرایی حرم مطهر رضوی ارسال شده گل آرایی صحنها و رواقها، حوضها و ورودیهای متعددی در دستور کار قرار دارد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در این ایام اماکن متبرکه رضوی با بیش از 15 هزار شاخه گل گلایل، داوودی و رز در رنگهای مختلف و آفتابگردان و حجم قابل توجهی گل بوته گل آرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی گل آراییها در این ایام توسط خدام افتخاری انجام می شود و به دلیل حجم عظیم گل آرایی 300 نفر از این خدام به صورت آماده باش و فوق العاده مشغول گل آرایی و تزیین صحن و سرای حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

همچنین اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) با 33 هزار ریسه نورآرایی و برنامه های فرهنگی با موضوع غدیر و ولایت اعم از سخنرانی و مسابقه تا عید سعید غدیر برگزار می شود.

کد خبر 309060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha