همشهری آنلاین: دبیرستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سطح زیر کشت فعلی گیاهان دارویی و اسانس‌دار با احتساب محصولاتی مانند زعفران، زرشک و عناب حدود ۱۸۰ هزار هکتار است که این مقدار تا پایان برنامه ششم باید به ۳۶۰ هزار هکتار برسد.

سطح زیرکشت گیاهان دارویی تا پایان برنامه ششم باید به ۳۶۰ هزار هکتار برسد

به گزارش ایرنا، دکترمحمدحسن عصاره روز سه‌شنبه در چهارمین همایش طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی و اسانس‌دار تا سال 1404 باید به 500 هزار هکتار برسد.

وی به برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه برنامه‌ریزی لازم را برای دست‌یابی به این هدف مهم انجام داده است.

عصاره، حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی و جلوگیری از برداشت غیراصولی گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی را از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اعلام کرد.

وی بر لزوم عملیاتی شدن مفاد سند راهبرد ملی گیاهان دارویی و طب سنتی تاکید کرد و گفت: ما یک اقتصاد تک محصولی را در دهه‌های گذشته به نام اقتصاد نفتی داشتم و تمام سیاست‌ها، برنامه‌ها مرتبط با این موضوع بوده است.

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اظهار کرد: موضوع صنعت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و ارتقاء سلامت با استفاده از روش‌های مبتنی بر فرهنگ ملی و اسلامی و برگشت به مکتب پزشکی ایرانی از جمله مواردی بود که در بیانات مسئولان نظام بارها بیان شده است.

وی با اشاره به این که گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی در نظام برنامه‌ریزی کشور ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: با اهتمام جدی مسئولان و دست‌اندرکاران شاهد ورود این موضوعات در برنامه‌های کشوری هستیم .

عصاره تاکید کرد: در نظر گرفتن این موضوعات در برنامه‌های بالادستی نظیر برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه نظام سلامت، سبب شده تا شاهد اتقاقات خوبی در این زمینه باشیم.

چهارمین همایش طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه از هفتم مهرماه با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد و تا دهم مهر به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 308986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha