چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل محیط‌زیست ایلام گفت: غارها اکوسیستم‌های باارزشی هستند که آموزش همگانی برای حفظ آنها بسیار مهم است.

غارها، اکوسیستم‌های ارزشمند

به گزارش ایسنا، "مازیار سلیمان‌نژاد" در جلسه‌ کارگروه غارشناسی استان اظهار کرد: افزایش توجه به این جاذبه‌های طبیعی در استان، نقش بسزایی در جذب گردشگران خواهد داشت.

وی انجام مطالعات و بررسی‌های لازم در زمینهٔ پروژه‌های تحقیقاتی، پیرامون شناسایی و دسته‌بندی غارهای استان به‌عنوان اولین گام در این کارگروه را خواستار شد.

مدیرکل محیط ‌زیست ایلام خاطر نشان کرد: غارها به‌عنوان اکوسیستم‌های باارزش بوده و آموزش همگانی برای حفظ غارها به‌عنوان سرمایه‌های ملی، توسط سازمان‌های مسئول در استان بسیار مهم است.

وی بابیان این ‌که پتانسیل‌های زیادی در دانشگاه‌ها در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: این اداره‌ کل از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی برای همکاری در خصوص انجام پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص شناسایی و تهیه شناسنامه غارهای استان استفاده می‌کند.

سلیمان‌نژاد تصریح کرد: شناسایی قابلیت‌های منحصربه‌فرد غارها برای مقاصد اکوتوریسم، مطالعات علمی هم‌چنین همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و سازمان‌های ذی‌ربط نقش مؤثری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و حفاظت از آن‌ها دارد.

کد خبر 308956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha