همشهری آنلاین: رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم از بازسازی این واقعه بزرگ در ۱۳۲ نقطه کشور خبر داد.

علی فضلی

به گزارش تسنیم، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به حادثه منا و مجروح شدن جمع کثیری از زائران بیت‌الله الحرام، اظهار داشت: عید امسال ما از قربان تا غدیر و هفته دفاع مقدس با فاجعه‌ای که در منا به علت بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل‌سعود رخ داد به عزا تبدیل شد و همه مسلمانان و مؤمنان در سراسر کشور جهان عزادار شدند.

وی ادامه داد: بار اولی نیست که آل‌سعود چنین حوادثی را برای مؤمنان و حجاج به وجود می‌آورد. در سال 66 شاهد فجایع رژیم آل‌سعود بودیم. من در سال 66 که برای نخستین بار عازم خانه خدا شدم، مشاهده کردم که پلیس عربستان با گارد خود حجاج را مورد حمله قرار داد و آب جوش و گاز اشک‌آور و حتی با قمه به جان حجاج افتادند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: دولت بی‌کفایت عربستان درگیر چند صحنه بین‌المللی در دفاع از داعش و تکفیری‌ها و در بلاد اسلامی یعنی سوریه، عراق، یمن و بحرین است. عجز و ناکارآمدی رژیم آل‌سعود چنین حادثه‌ای را با این میزان تلفات رقم زده است.

سردار فضلی با بیان اینکه امیدواریم روزی با سقوط آل‌سعود در محل واقعی غدیر این واقعه را در همان محل بازسازی کنیم، گفت: در سال 1389 واقعه غدیر خم در حوالی مسجد مقدس جمکران و دامنه کوه خضر نزدیک برکه‌ای شبیه همان جغرافیا بازسازی شد و در سال بعد این واقعه در 70 نقطه و در سال 91 نیز در 100 نقطه کشور بازسازی شد.

وی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در 132 نقطه کشور در سال جاری افزود: امسال این واقعه در 132 نقطه ایران اسلامی بازسازی خواهد شد و یک میلیون و 600 هزار نفر از بازسازی آن فیض معنوی خواهند برد.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم درباره برنامه‌های کاروان راهیان‌نور گفت: فردای عید غدیر خم، بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی ایران اسلامی با اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی در سراسر کشور رقم می‌خورد و از 11 مهرماه امسال یک میلیون و 25 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در قالب اردوی راهیان‌نور به 5 استان زمینی و 2 استان ساحلی(خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان) اعزام می‌شوند.

سردار فضلی در پایان گفت: اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی به صورت نمادین از مزار شهید نادر مهدوی(شهید مقابله مستقیم با آمریکا) کلید می‌خورد.

کد خبر 308888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha