همشهری آنلاین: عضو مجمع روحانیون مجلس که در مکه حاضر است، گفت: عربستان همکاری لازم را نمی‌کند و بعضا در این کانتینرها ۱۰۰ الی ۱۵۰ جسد روی یکدیگر افتاده و به دلیل اینکه این کانتینرها یخچال و فضای نگهداری اجساد را ندارند، اجساد بوی نامطلوبی گرفته‌اند.

حادثه منا

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری نماينده مجلس كه در سفر حج حضور دارد، ضمن تاکید بر این که مسئولان عربستانی همکاری های لازم را در این رابطه انجام نمی دهند گفت:‌ وضعیت برخی از کانتینرهای حاوی قربانیان فاجعه منا به گونه‌ای است که 100 تا 150 جسد روی یکدیگر افتاده و به دلیل عدم نگهداری مناسب بوی نامطبوعی گرفتند.

وی گفت:اطلاع از فوت حجاج از طریق عکس‌هایی است که در اختیار آن‌ها قرار گرفته شده است و پیکر قربانیان به آن‌ها نشان داده نشده است ، عربستان حتی در این حد نیز همکاری نمی کند.

وی با بیان اینکه کانتینرهای حاوی قربانیان حادثه منا دارای امکانات مناسب برای همکاری عزیزان از دست رفته نیست، توضیح داد: بعضا در این کانتینرها 100 الی 150 جسد روی یکدیگر افتاده و به دلیل اینکه این کانتینرها یخچال و فضای نگهداری اجساد را ندارند، اجساد بوی نامطلوبی گرفته و جسدها به هم چسبیده شده‌اند.

این عضو مجمع روحانیون مجلس ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مناسب نیست و عربستان به هیچ وجه همکاری نمی کند البته امیدواریم با حضور وزیر بهداشت و مسئولان مربوطه همکاری‌ها بهتر شود.

طاهری با بیان اینکه برخی از مجروحان سرپایی از بیمارستان‌ها مرخص و به کاروان‌ها برگشته‌اند، گفت: ناراحتی و گلایه حجاجی که عزیزانشان را از دست داده اند این است که می خواهند به ایران برگردند ولی خبری از پیکرهای قربانیان حادثه نیست و می گویند چطور می خواهند با دست خالی به ایران بروند.

وی با بیان اینکه عربستان مسئولیت سنگینی در این رابطه دارد گفت: در حال حاضر شایعه دفن اجساد قربانیانی که قابل شناسایی نیستند وضعیت را نامناسب‌تر کرده است قطعا در صورت چنین شایعه‌ای و دفع اجساد جنایت بزرگتری رخ می‌دهد چون این اجساد از طریق دی ان ای قابل شناسایی هستند.

طاهری ابراز امیدواری کرد که حداقل دل مسئولان عربستانی به رحم آید و دست از شقاوت بردارند و کمک کنند تا اجساد برای شناسایی به ایران برده شود.

نماینده مردم گلستان در پایان با بیان اینکه امروز از تعدادی از مجروحین فاجعه منا عیادت کرده است گفت که با حضور در جمع بازماندگان کاروان گلستان ضمن تسلیت به بازماندگان برای آن‌ها صبر از خداوند طلب کردم و با آن‌ها همدردی شد.

کد خبر 308873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha