دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تولید در بخش‌های صنعت و معدن نشان‌دهنده رکود در تولید طی بهار سال‌جاری است.

براساس اعلام مركز آمار ايران، نرخ رشد توليدات صنعتي در بهار سال‌جاري منفي 2درصد بوده است و نرخ رشد توليد در بخش معدن نيز منفي 0.6درصد برآورد شده است. اين موضوع ركود توليد در سال‌جاري را نشان مي‌دهد، چرا كه طبق همين گزارش در تمام فصول سال گذشته نرخ رشد صنعت مثبت بوده است و منفي شدن آن در سال‌جاري، بازگشت به دوران ركود محسوب مي‌شود. طبق اين گزارش، نرخ رشد توليدات صنعتي در تمامي فصول سال‌هاي 1391و 1392منفي بوده است.

ميانگين نرخ رشد توليدات بخش صنعت در سال 91معدل منفي 9.9درصد بوده است. در سال 92رشد صنعت به منفي 4.6درصد رسيده است. در سال گذشته اما نرخ رشد توليدات صنعتي مثبت شد و به 2.8درصد در طول سال رسيد. طبق گزارش مركز آمار در زمستان سال گذشته نرخ رشد در اين بخش 3.3درصد بوده است كه با افزايش 1.9درصدي نسبت به فصل پاييز آن سال مواجه بوده است اما روند رشد توليدات صنعتي در بهار سال‌جاري متوقف شده و بار ديگر اين شاخص به زير صفر افول كرده است.

در بخش معدن نيز تنها در بهار سال گذشته نرخ رشد منفي رقم خورده است و باقي فصول اين سال با رشد توليد در اين بخش مواجه بوده‌ايم، به‌طوري كه به‌طور ميانگين نرخ رشد بخش معدن در سال گذشته 1.3درصد اعلام شده است.

کد خبر 308786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha