دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

چهارمین جشنواره تئاتر شهر شامگاه روز گذشته در فرهنگسرای اندیشه به پایان رسید و نمایش «همان همیشگی» به کارگردانی وحید دژمی با رای هیات داوران جایزه اثر برگزیده این دوره را از آن خود کرد.

theater

‫ به گزارش همشهري، مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر شهر كه قرار بود شامگاه جمعه برگزار شود، به دليل اعلام عزاي عمومي فاجعه منا با 3 روز تاخير برگزار شد و برگزيدگان بخش‌هاي تئاتر باران، ‌كودك و نوجوان، صحنه‌اي، خياباني و نمايشنامه‌نويسي و نمايشنامه‌خواني جوايز خود را دريافت كردند.

در بخش تئاتر صحنه‌اي همان هميشگي علاوه بر جايزه بهترين نمايش، جايزه بهترين كارگردان را براي دژمي به ارمغان آورد. رضا خاتمی برای «گودبرداری» جايزه برتر بخش نمايشنامه‌نويسي را گرفت و مهدخت مولایی برای بازی در نمایش «سنگفرش‌های خیابان ولی عصر» جايزه بهترين بازيگر زن را برد.

البته هيات داوران در بخش بازيگري مرد كسي را شايسته دريافت جايزه برتر ندانست. در بخش مسابقه تئاتر كودك و نوجوان، تنديس و جايزه نقدي به ندا نوري براي نمايش‌هاي «یک دقیقه» و «گربه خیرندیده موش‌های دم‌بریده» به عنوان بازيگر زن اهدا شد. در بخش بازيگري مرد امیرحسین انصافی برای بازی در «خیمه قمرخانم» برگزيده شد و امير مشهدي‌عباس براي خيمه قمرخانم جايزه بخش نمايشنامه‌نويسي را گرفت. بهترين كارگردان اين دوره هم بهناز مهديخواه براي خيمه قمرخانم معرفي شد.

در بخش تئاتر ديني باران احسان بيات‌فر براي نمايش «پروانگی، آواره‌گی، ویرانگی» جايزه كارگرداني برد و در بخش نمايشنامه‌نويسي سهيل قناعي براي خوانش «رقص ماهي» و احسان شادماني براي «علاءالدين و پرايد پرنده» جوايز خود را از هيات داوران دريافت كردند. لیلا دوکوهکی و احسان شادماني برای نمایشنامه‌خوانی علاءالدین و پراید پرنده در بخش نقش‌خواني زن و مرد برگزيده شدند و سهیل قناعتی برای نمایشنامه‌خوانی رقص ماهی جايزه ويژه هيات داوران را از آن خود كرد. در بخش تئاتر خياباني، الهه شه‌پرست برای نمایش «کودک درون» بهترين كارگردان شناخته شد و علی عمرانی برای «فرشته‌ماهی‌ها در خاک» جايزه متن و ايده را برد.

کد خبر 308774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha