همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: ۲۵۰۰ دستگاه آمبولانس ماه آینده به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود.

به گزارش دکتر امین صابری‌نیا با بیان اینکه ناوگان اورژانس کشور با فرسودگی مواجه است، افزود: این کار با تصمیم دولت و مجلس انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد 800 آمبولانس بنز جدید با فنر آمبولانسی و مجهز به امکانات پیشرفته است، افزود: قرارداد تولید 800 آمبولانس مشابه با همین آمبولانس‌ها و تحت نظارت ما با شرکت "ایران‌خودرودیزل" منعقد شده است.

وی از خرید آمبولانس در بنادر آزاد برای استفاده در همان مناطق خبر داد و اضافه کرد: با توجه به نزدیکی فصل زمستان 250 آمبولانس کمک‌دار در دو ماه آینده توزیع خواهد شد. همچنین 500 آمبولانس نیز از گذشته موجود بود که در حال توزیع است.

بالگردهای اورژانس دید در شب ندارند

صابری‌نیا بااشاره به توسعه امداد هوایی افزود: در کل کشور 44 نقطه با فاصله 150 کیلومتر که بیشترین حوادث ترافیکی را دارند برای امداد هوایی در نظر گرفته شده که 95 درصد از فضای هوایی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه استاندارد‌سازی امداد هوایی از جمله برنامه‌های ماست، گفت: بالگردهای این مرکز به دلیل اینکه تغییر کاربری داده شده‌اند دید در شب ندارند و امکان استفاه 24 ساعته از آنها را نداریم.

وی انجام کارهای کارشناسی خرید خدمت از بخش خصوصی و خرید بالگرد را از دیگر برنامه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در کشور دانست که به جد پیگیری می شود.

صابری‌نیا در ادامه از کمبود هفت هزار نفری نیروی انسانی خبر داد و افزود: با وجود کمبود نیرو، در نقاط پرترافیک پایگاه‌های جدید احداث کردیم که برای نگهداری آنها با مشکل روبرو هستیم و امیدواریم با کمک دولت در سال جاری بتوانیم مشکل نیروی انسانی را برطرف کنیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور در خصوص تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط این مرکز در سال جاری گفت: در شش ماه نخست سال جاری نزدیک به یک میلیون و 30 هزار بیمار را توسط اورژانس پیش بیمارستانی منتقل کردیم.

وی همچنین از زایمان 505 زن باردار در جریان ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی در همین مدت خبر داد و افزود: خدمات زایمان، خدمت درمانی اورژانس است .

صابری‌نیا افزود: در بحث اورژانس هوایی نیز بیش از 1200 بیمار را منتقل کردیم که مربوط به حوادث ترافیکی، بیماران قلبی و سکته‌های مغزی بوده است.

کد خبر 308577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha