هفته هفتم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که اتفاقات داوری در برخی بازی‌ها بار دیگر «قضاوت» در لیگ برتر را خبرساز کرد؛ چنان‌که داور مسابقه استقلال و راه‌آهن محروم شد.

داوران؛‌ ستاره‌های ناخواسته فوتبال

 اين مسابقه كه با نتيجه 3-3 به پايان رسيد، قضاوت حسين زرگر را زير سؤال بُرد و رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال خبر از محروميت اين داور داد. ميزان محروميت اين داور به گفته مسعود عنايت، هنوز مشخص نشده، اما به‌نظر مي‌رسد بعد از گزارش ناظر بازي زرگر بين 2تا 4جلسه از قضاوت در ليگ برتر محروم شود.

فريدون اصفهانيان، رئيس كميته داوران درباره داوري مسابقه استقلال و راه‌آهن توضيح چنداني نمي‌دهد و به اين جمله بسنده مي‌كند:‌ «متأسفانه داور و كمك داور در اين بازي اشتبا‌هاتي داشتند و چيزي براي گفتن نداريم كه بگوييم.» با اين حال، كارشناسان داوري به تحليل اتفاقات داوري در اين بازي پرداخته‌اند. محمد رياحي مي‌گويد: «در بازي راه‌آهن و استقلال پنا‌لتي‌اي كه به نفع راه‌آهن گرفته شد در مرحله اول بازيكن بزرگ‌نمايي كرد و در مرحله دوم مهاجم با شتاب زيادي حركت مي‌كرد به‌طوري كه ترمزش بريده بود و باعث شد مدافع حريف را زير دست و پا له كند كه در اين مرحله داور به درستي اخطار داد.

در نخستين پنا‌لتي‌ كه به نفع استقلال اعلام شد نيز د‌ر‌وازه‌بان راه‌آهن باعث شد مهاجم حريف سرنگون شود و در نتيجه‌ اين پنا‌لتي‌ كاملا درست بود.» رياحي درباره پنا‌لتي‌ دومي كه به نفع استقلال گرفته شد، عنوان مي‌كند:‌ «در ضربه‌هاي ايستگاهي حداقل 12تا 18نفر در محوطه جريمه هستند. وقتي اين بازيكنان به سمت دروازه هجوم مي‌آورند برخوردهاي زيادي اتفاق مي‌افتد. مهاجم استقلال در آن صحنه مانع گرفتن توپ توسط د‌ر‌وازه‌بان راه‌آهن شد كه در اين مرحله د‌ر‌وازه‌بان توپ را تصاحب كرد و دستش را كشيد، ولي داور به اشتباه د‌ر‌وازه‌بان را اخراج كرد و نقطه پنا‌لتي‌ را نشان داد كه اين تصميم باعث به هم ريختگي بازي شد و نتيجه‌ بازي را تغيير داد.» رياحي درباره گل استقلال كه آفسايد گرفته شد، معتقد است داور به درستي آفسايد گرفت، اما عنايت تأكيد مي‌كند:‌ «در يك صحنه گل صحيح استقلال آفسايد اعلام شد.»

  • اعتراض محسن تركي

بازي تراكتورسازي و پرسپوليس نيز يكي ديگر از بازي‌هايي بود كه حاشيه‌هايي ازجمله شعار تماشاگران حاضر در ورزشگاه يادگار امام عليه محسن تركي را به همراه داشت. ظاهرا تماشاگران نسبت به برخي صحنه‌ها معترض بودند، اما رئيس كميته داوران چنين موضوعي را تأييد نمي‌كند. اصفهانيان تأكيد مي‌كند: «در بازي‌هاي ديگر اشتباهي رخ نداد و تركي به درستي ديدار پر‌سپوليس و تراكتورسازي را قضاوت كرد.»

عنايت نيز اضافه مي‌كند: «تركي قضاوت بي‌نقصي در اين بازي داشت و پنالتي‌اي هم كه براي پرسپوليس گرفت، كاملا صحيح بود. ذهنيتي كه هواداران تراكتورسازي نسبت به تركي دارند به 2سال قبل و زماني كه قلعه‌نويي سرمربي تراكتورسازي بود، برمي‌گردد و متأسفانه شاهد فحاشي‌ از سوي آنها به تركي بوديم. ما هم گزارش اين موضوع را به كميته انضباطي داده‌ايم و اميدوارم از سوي آنها برخورد قاطعي صورت گيرد تا در آينده شاهد چنين مسائلي نباشيم.»

محسن تركي هم البته نسبت به شعار تماشاگران واكنش نشان مي‌دهد: «آقاي كفاشيان و آقاي حسن‌زاده! اگر نمي‌توانيد كاري كنيد، ميز رياست را رها كنيد و برويد. وقتي رئيس فدراسيون بلد نيست با اين وضعيت برخورد كند، كار را رها كند و برود. آقاي رئيس كميته انضباطي، وقتي نمي‌تواني رأي صادر كني به چه دليل هنوز در جاي خود هستي؟»

  • واكنش به اتهام اسكوچيچ

رئيس كميته‌ داوران فدراسيون فوتبال با اشاره به صحبت‌هاي دراگان اسكوچيچ، سرمربي فولاد خوزستان پس از پايان ديدار تيمش با سايپا مبني بر اينكه داور يار دوازدهم سايپايي‌ها بود، واكنش نشان داد. اصفهانيان مي‌گويد: «هنوز گزارش اين بازي به ‌دست ما نرسيده و به ‌نظرم بهتر است هر كسي به وظايف خودش عمل‌كند. مربي فولاد بايد روي كار خودش تمركز كند و انتظار داريم كه كميته‌ انضباطي با كساني كه به داوران تهمت مي‌زنند، برخورد كند. چرا همه اشتباه‌هاي داوران را مي‌بينند؟»

کد خبر 308569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha