همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چشم تمام جهان اسلام به انقلاب ایران دوخته شده است، و عاشقان انقلاب اسلامی سنگرها یکی پس از دیگری از سیطره آمریکا خارج می کنند باید هوشیار و بصیر بود.

نقدی

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی روزشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود : بر اساس اصول پذیرفته شده قانون اساسی سیاست کلی نظام را رهبری تعیین می کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید هوشیار باشند، اضافه کرد: باید نقادانه به مسایل و رویدادها و آنچه در اطراف ما می گذرد، نگاه کرد.

نقدی درادامه با اشاره به فاجعه رمی جمرات در منا یادآور شد: این رویداد تلخ فاجعه ای بزرگ و فراموش شدنی نیست و نباید از شناخت عامل اصلی بروز این فاجعه غافل شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه پیروان هر مذهبی بعد از این رویداد تلخ احساس بدی نسبت به آل سعود دارند، بیان کرد: باید قدر بصیرت اسلامی را دانست تا از این مشکلات نجات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: آنانی که مسبب اصلی بروز این حادثه بودند آلت دست دشمنان اسلام هستند ، اگر آمریکا دست از حمایت آل سعود و اسراییل بردارد، بقای آنها چندان طولی نخواهد کشید.

نقدی ادامه داد: باید عامل اصلی این فجایع نکبت بار و ناهنجاری و مصیب را شناخت در این صورت پیروزی قرین خواهد بود.

وی همچنین با تجلیل از رشادت های سلحشوران هشت سال دفاع مقدس و ارائه تحلیلی از نقش آمریکا در ترغیب رژیم صدام حسین در حمله به ایران اظهار کرد: حضرت امام(ره) بارها آمریکا را حیله گر، مکار و نیرنگ باز توصیف کردند.

وی با بیان اینکه جرقه اول جنگ عراق به ایران را آمریکا زد، گفت: پس از آنکه این دشمن مکار در حمله نظامی به طبس با شکست سختی رو به رو شد به این فکر افتاد ابتدا کودتا یا حمله نظامی را آغاز کند.

وی گفت: پس از آنکه کودتای آنها علیه انقلاب ایران ناکام ماند؛ شروع حمله نظامی در دستور کار قرار گرفت و جنگ را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: 771 قرار داد صادرات غالبا نظامی بین عراق و آمریکا منعقد شد و واشنگتن فشار علیه ایران را تشدید کرد و حتی مانع صادرات سیم خاردار به ایران شد.

به گفته نقدی آمریکا پس از عبور از این مرحله ارتباط با عراق را برقرار کرد که مفاد برخی از این ارتباطها تاکنون منشتر شده است.

وی در ادامه به تجهیز عراق به انواع سلاح ها حتی روسی با کمک کشورهای همسو آمریکا به بغداد اشاره کرد و افزود: تنها کشوری که در جنگ عراق با ایران وارد نبرد مستقیم شد، آمریکا بود .

وی همچنین یادآور شد: کشورهای غربی نیز حامی اصلی صدام حسین در حمله نظامی به ایران بودند، و تنها کشوری که به طور مستقیم وارد نبرد با ایران شد ، آمریکا بود که هواپیمای مسافر بری را بر فراز خلیج فارس ساقط و به کشتی ها حمله کرد.

وی در ادامه گفت: آلت دست ها نباید ما را مشغول کنند تکفیریها در منطقه حمایت می شوند باید هوشیار بود.

وی بیان کرد: آمریکا از گروه های تکفیری حمایت می کند و اسلحه و کمک در اختیار آنها قرار می دهد.

نقدی در ادامه آمریکا را محور شرارت ذکر کرد و گفت: به فرموده امام راحل تمام مصیبت ما از آمریکاست تا زمانی که دشمن ما محور شرارت باشد وضع همین خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم ایران، ملتی واحد و منسجم هستند و رهبری مقتدر و سیستم امنیتی قوی دارند ، اگر ضعیف باشیم دشمنی آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به تحرک گروه تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: باید در مقابل این حرکت ها که آمریکا و عوامل آن در پشت صحنه حضور دارند، هوشیار و آگاه و بصیر بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از تلاش های سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده پیشین سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی قدردانی کرد.

نظری طی حکمی از سوی سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان رضوی منصوب شد.

سردار سرتیپ سید هاشم غیاثی نیز طی حکمی از سوی سرلشکرجعفری به عنوان فرمانده جدید سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی برگزیده شد.

وی پیشین از این 14سال جانشین فرماندهی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان رضوی را بر عهد داشت.

در آیین تودیع و معارفه نظری و غیاثی، وجه الله خدمتگزار استاندار ، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، فرماندهان ارتش و نیروی انتظامی استان و تعدادی از فرماندهان سپاه استانهای خراسان جنوبی و رضوی حضور داشتند.

کد خبر 308488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha