همشهری آنلاین: نویسنده شبکه تلویزیونی سی.ان.ان کاروبل کاستلو (Carol Costello) گزارش داد محبوبیت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که هم اکنون در سفر دوره‌ای در آمریکا به سر می‌برد، درمیان آمریکایی‌ها در یکسال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

pope

نويسنده سی.ان.ان روز پنجشنبه افزود: این درحالی است که پاپ در این سفر مورد استقبال گرم کاخ سفید قرار گرفته و قرار است پنجشنبه به عنوان نخستین رهبر کاتولیکهای جهان درکنگره آمریکا سخنرانی کند.

بنابراین گزارش، بر اساس نتایج نظرسنجی ها میزان محبوبیت پاپ فرانسیس در یکسال گذشته درمیان شهروندان آمریکایی 17درصد کاهش نشان می دهد.

نويسنده سی.ان.ان با استناد به موسسه نظرسنجی گالوپ گزارش داد: میزان محبوبیت پاپ فرانسیس درسال 2014میلادی 76درصد بود این درحالی است که این میزان درسال جاری میلادی به 59 درصد رسیده است.

میزان محبوبیت پاپ درمیان جامعه کاتولیک آمریکا در این دوره زمانی نیز باکاهش 18درصدی روبه رو است.

در نظرسنجی موسسه گالوپ میزان محبوبیت پاپ فرانسیس میان کاتولیک های آمریکایی در سال 2014میلادی 89 درصد بود اما اکنون به 71درصد کاهش یافته است.

درمیان محافظه کاران آمریکایی نیز میزان محبوبیت پاپ فرانسیس در سال 2014 از 72درصد با کاهش 27درصدی به 45درصد تنزل پیدا کرد.

نويسنده سی.ان.ان گزارش داد: نظرسنجی موسس گالوپ درمورد میزان محبوبیت پاپ فرانسیس از هشتم تا 12ماه جولای گذشته (17تا 21تیرماه) با خطای چهار درصد صورت گرفته است.

پاپ فرانسیس شنبه گذشته برای دیداری 9 روزه وارد هاوانا پایتخت کوبا و پس از آن روز سه شنبه گذشته عازم واشنگتن شد.

بنابر گزارش‌ها پاپ فرانسیس را میانجی از سرگیری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و هاوانا می‌دانند که به نیم قرن سردی روابط بین دو طرف پایان داد.

کد خبر 308338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha