همشهری آنلاین: معاون عربی افریقایی وزارت امورخارجه گفت: در پی حادثه منا و کشته و مجروح شدن تعدادی از زائران ایرانی، به دستور رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بلافاصله ستاد ویژه‌ای برای اجرای تدابیر لازم در وزارت امورخارجه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ؛ حسين اميرعبداللهيان در جمع خبرنگاران افزود : مسئولان ارشد مرتبط با اين موضوع از جمله وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشكي، جمعيت هلال احمر و مديرعامل شركت هواپيمايي ايران اير (هما) در اين ستاد حضور دارند.

وي گفت: نحوه انتقال سريع شهداي حادثه منا به كشور و هماهنگي با ستاد مشابهي که زير نظر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و سازمان حج و زيارت در مكه تشکيل شده و انجام پشتيباني هاي لازم مهمترين موضوعات مورد بحث در اين ستاد است.

اميرعبداللهيان همچنين به احضار كاردار عربستان سعودي به وزارت امورخارجه اشاره كرد و گفت : درپي اين احضار، اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران به بي توجهي برخي از دستگاههاي اجرايي و ذيربط عربستان سعودي، همچنين سهل انگاري هايي که توسط دستگاههاي ذيربط بوجود آمده به كاردار عربستان منتقل و بر مسئوليت جدي عربستان در تامين امنيت زائران ايراني و همه كشورهاي اسلامي تاكيد شد.

وي افزود : براي انتقال سريع مجروحان اين حادثه به بيمارستانها، مقامات وزارت بهداشت عربستان سعودي بايد اقدامات سريع و فوري به عمل اورند كه در اين زمينه هم هماهنگي هاي لازم با كاردار عربستان انجام شد .

اميرعبداللهيان گفت : تا ساعات آينده و در اولين فرصتي که مراحل قانوني براي انتقال اجساد كشته شدگان اين حادثه در مكه مكرمه انجام شود، پرواز اختصاصي هواپيمايي هما به عربستان سعودي براي بازگرداندن پيكرهاي اين شهداي عزيز به ميهن اسلامي انجام مي‌شود.

کد خبر 308330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha