همشهری آنلاین: ۱۲۰۰ نفر از حجاج در حادثه منا کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند؛ تعداد جان باختگان ایرانی به ۹۵ زائر رسیده و شمار مجروحان ایرانی هم از ۶۰ نفر گذشته است. این آمار را خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند.

mena۴

mena map

  • سابقه رويداد:

 رسانه‌های خبری از افزایش تعداد کشته‌شدگان فاجعه رمی جمرات به بیش از  ۱۰۰۰ نفر خبر دادند. این حادثه پنجشنبه صبح دوم مهر رخ داد.مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند زخمی‌های حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد. شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد، به دلیل ازدحام در رمی جمرات در مناسک حج، تاکنون 717 زائر کشته و بیش از 805 نفر نیز زخمی شده‌اند.

  • خبرهاي اوليه:

رسانه‌های خبری از افزایش تعداد کشته‌شدگان فاجعه رمی جمرات به 717 نفر خبر دادند. شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد، به دلیل ازدحام در رمی جمرات در مناسک حج، تاکنون ۴۵۳ زائر کشته و بیش از ۷۱۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.

هم‌اکنون بیمارستان‌های مکه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

پیش از این سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجب کشته شدن بیش از 117 زائر از جمله 11 ایرانی شد.

چهارشنبه نیز بیش از 200 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

همچنین حادثه آتش‌سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.

کد خبر 308307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha