همشهری آنلاین: ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا باعث شد تا ۳۱۰ نفر از زائران خانه خدا کشته شوند؛ ۱۲ کشته و ۲۴ زخمی هم ایرانی هستند. معاون وزیر امور خارجه ایران، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبرها و نظرهایی دارند:

منا

به گزارش خبرگزاری صداسیما، منابع خبری با اشاره به بی تدبیری و بی کفایتی مشهود برگزارکنندگان حج امسال در عربستان سعودی اعلام کردند: تا کنون بر اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا ۳۱۰ نفر از زائران خانه خدا کشته شدند؛ ۱۲ کشته و ۲۴ زخمی ایرانی هستند.

امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه گفت: بی تدبیری مقامات ذیربط عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج، غیر قابل اغماض است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت هم اعلام کرد: تعداد مجروحان بیش از 1500 نفر است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر درمکه مکرمه آمار اولیه زایران ایرانی کشته شده در حادثه امروز رمی جمرات در مکه مکرمه را 12 نفر و مجروحان شناسایی شده را 24 تن اعلام کرد.

دکتر سیدعلی مرعشی افزود: همه امکانات حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای امدادرسانی هرچه سریعتر به زایران مصدوم و شناسایی حادثه دیدگان بسیج شده است.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از تشکیل ستاد ویژه پیگیری و رسیدگی فوری به وضع حجاج ایرانی حادثه منا در این وزارتخانه خبر داد.

وی گفت: سفارت و سرکنسولگری، سازمان حج و زیارت و همه دستگاه های ذیربط کشورمان در مکه مکرمه نیز با مدیریت مستقیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در حال رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان هستند.

وی مقامات عربستان سعودی را مسئول این حادثه دانست و تاکید کرد: آنان باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تأمین امنیت کامل زوار به عمل آورند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بی تدبیری مقامات ذیربط عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج، غیر قابل اغماض است.

گزارش‌ها حاکی است: نیروهای امدادی و بیمارستانی در مکه بسیج شده اند، ازدحام شدید جمعیت در رمی جمرات کار امداد رسانی را دشوار کرده است ، هنوز خبری از هویت کشته شدگان منتشر نشده است.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ضمن اعلام این که تعداد مجروحان بیش از 1500 نفر است ، گفت: کسب هر گونه اطلاعات از هویت حادثه دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات درمنا ادامه دارد.

کد خبر 308304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha