همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با ثبات ترین کشور منطقه برای سرمایه گذاران دارویی جهان است که نیروی جوان و با دانشی دارد و در سه دهه گذشته با وجود همه تحریم ها، پیشرفت شگفت انگیزی داشته است.

به گزارش ايرنا؛ سیدحسن هاشمی در حاشیه امضای تفاهمنامه ساخت کارخانه بزرگ تولید انسولین مدرن توسط شرکت دانمارکی نوو نوردیسک با سازمان غذا و دارو،افزود: دیابت بیماری مهلکی است که با توجه به کم تحرکی جوامع رو به افزایش است، بطوریکه اکنون پنج میلیون ایرانی مبتلا به این بیماری هستند و پنج میلیون نفر دیگر نیز استعداد ابتلا به آن را دارند.

وی ادامه داد: همچنین در کشورهای اطراف ایران، آمار شهروندان مبتلایان به دیابت به خاطر نوع رژیم غذایی و شهرنشینی روز به روز بیشتر می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: شرکت نوو نوردیسک دانمارک هفتمین شرکت بزرگ دنیا در تولید دارو است و خوشحالیم این شرکت در ارزیابی های خود ایران را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده، زیرا ایران با ثبات ترین کشور منطقه است که نیروی جوان و با دانشی دارد و در سه دهه گذشته با وجود همه تحریم‌ها، پیشرفت شگفت انگیزی داشته است.

هاشمی ادامه داد: در دوران پساتحریم باید روند واردات به ایران به طریقی باز شود که سرمایه گذاری ها در حوزه دارو در ایران در کنار تامین دارو باعث انتقال دانش و کمک به نسل جوان و محقق و در نهایت تولید ثروت شود، بطوریکه حتی واردات گذشته و شکل و شمایل آن تغییر کند و همچنین بتوانیم چنین محصولاتی را به کشورهای همسایه که حدود 15 کشور هستند، صادر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، شرکت نوو نوردیسک بتواند تا پایان امسال به تعهدات خود عمل کند و در کوتاه ترین زمان، محصولات این شرکت دانمارکی را در ایران مشاهده کنیم، زیرا دولت و مردم ایران به نتایج چنین تفاهمنامه‌هایی توجه دارند. همچنین سازمان غذا و دارو نیز باید تا تحقق محصول نهایی این تفاهمنامه نظارت‌های لازم را داشته باشد.

  • امکان دسترسی افراد به انسولین‌های مدرن و با کیفیت را فراهم می‌کنیم

مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این پروژه حدود پنج سال به طول می‌انجامد و براساس برآوردهای صورت گرفته حدود 70 میلیون یورو معادل دو هزار و 400 میلیارد ریال در جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت نوو نوردیسک سرمایه گذاری می‌شود و تولیدات این کارخانه با فناوری پیشرفته و منطبق بر استانداردهای بین المللی است که کیفیت بالا و قابل اطمینان بودن محصولات را تضمین می‌کند.

اوله مولسکوو افزود: مفتخریم که امروز متعهد به ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در ایران می‌شویم و این تعهد نشان دهنده نگاه بلندمدت ما به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. کشوری که طبق آمار رسمی انجمن بین المللی دیابت حدود پنج میلیون بیمار دیابتی دارد و با این سرمایه گذاری، امکان دسترسی این افراد به انسولین های مدرن و با کیفیت بالا را فراهم می‌کنیم.

کد خبر 308278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha