بیست و هشتمین دوره مــسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا از امروز تا ۱۱مهر در شهر چانگشای چین برگزار می‌شود و تیم قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ریو را کسب می‌کند.

ورزش-بسکتبال

تيم ملي بسكتبال ايران در گروه A اين دوره از رقابت‌ها با تيم‌هاي ژاپن، هند و مالزي رقابت خواهد كرد.بسكتبال ايران كه پيش از اين در 1948لندن و 2008پكن تجربه حضور در بازي‌هاي المپيك را داشته، در راه كسب سهميه المپيك 2012لندن با يك غافلگيري، مقابل اردن شكست خورد.ملي‌پوشان ايران كه مدتي است درك بائرمن سرمربي سرشناس آلماني را در راس كادر فني تيم خود مي‌بينند، در سرزمين اژدها به‌دنبال سومين حضور خود در معتبرترين رقابت‌هاي ورزشي جهان هستند. 3تيم برتر گروه‌هاي مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها به مرحله دوم صعود مي‌كنند و در 2گروه E و F به مصاف هم مي‌روند. ايران درصورت راهيابي به دور دوم، به همراه 2تيم ديگر صعود كرده از گروه خود با 3تيم از گروه B رقابت خواهد كرد. تيم‌هاي فيليپين، كويت، هنگ كنگ و فلسطين در گروه B حضور دارند. 4تيم برتر 2گروه مرحله دوم نيز راهي مرحله يك‌چهارم نهايي مي‌شوند و از اين مرحله، رقابت‌ها به‌صورت حذفي پيگيري مي‌شود. در نهايت نيز تيم قهرمان اين رقابت‌ها سهميه المپيك 2016ريو را به‌دست مي‌آورد و 3تيم بعدي راهي مسابقات انتخابي المپيك در سطح جهان مي‌شوند كه البته با توجه به سطح بسكتبال قاره كهن، مسابقات قهرماني آسيا تنها شانس آنها براي كسب سهميه المپيك محسوب مي‌شود.تيم ملي بسكتبال ايران با 3قهرماني، پس از چين و فيليپين سومين تيم پر افتخار تاريخ مسابقات قهرماني آسيا محسوب مي‌شود. ايران در سال‌هاي 2007، 2009و 2013مقام قهرماني آسيا را به‌دست آورد. تيم ملي بسكتبال ايران در 16دوره حضور خود در تاريخ برگزاري مسابقات قهرماني آسيا، 115بار به ميدان رفته كه در 75ديدار به پيروزي رسيده و در 40مسابقه نيز شكست خورده است.

  • ايران بخت نخست قهرماني

يكي از رسانه‌هاي چين در آستانه برپايي مسابقات قهرماني بسكتبال آسيا در اين كشور از تيم ايران به‌عنوان بخت نخست قهرماني اين رقابت‌ها نام برد. اين رسانه چيني‌زبان در ادامه گزارش خود آورده است: اين بازيكنان تاكنون هر جايي كه تيم ايران صاحب عناوين ارزشمندي شده، حاضر بودند و حضور آنان در مسابقات قهرماني آسيا در چين نيز نويد‌دهنده اين موضوع است كه بازي‌هاي درخشان و خوبي را از تيم ايران شاهد خواهيم بود.سايت چانگشاي با اعلام اينكه تيم ايران بخت اول قهرماني در اين دوره از مسابقات است، خاطرنشان كرد: تيم ملي بسكتبال ايران با اتكا به بازيكنان باتجربه‌خود كه از آوازه جهاني و منطقه‌اي هم برخوردارند، مي‌تواند مجوز حضور در بازي‌هاي المپيك 2016ريودوژانيرو برزيل را تصاحب كند. در ادامه اين گزارش به حضور ملي‌پوشان كشورمان در مسابقات قهرماني جهان در گراناداي اسپانيا اشاره و تأكيد شد كه نمايندگان ايران در گرانادا درخشش خوبي داشتند.

  • برنامه مسابقات ايران

چهارشنبه اول مهر ساعت 11... ايران - ژاپن
پنجشنبه 2 مهر ساعت 8:15.. ايران - هند
جمعه 3 مهر ساعت 6........... ايران - مالزي

کد خبر 308247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha