سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «آفتاب‌ سوحته» ساخنه پر هزینه «نیکیتا میخالکوف» به عنوان نماینده سینمای روسیه در اسکار ۸۸ در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان معرفی شد.

نیکیتا میخالوف

  «آفتاب‌ سوخته» نوشته «ایوان بونین» است. نویسنده‌اي روسی كه در سال 1933برنده جایزه نوبل شد و اين فيلم بر اساس شرح وقايع اين رمان ساخته شده است.روايت فيلم داستانی عاطفي و ماجراجويي مي‌باشد كه طي جنگ‌های داخلی روسیه در اواخر دهه  1920 شكل گرفته است.

این فیلم با بودجه 21 میلیون دلاری در اکتبر سال 2014 میلادی در روسیه اکران شد و براساس اعلام رسانه‌های روسی به فروش 1/7 میلیون دلاری دست یافت و در جوایز سینمایی «عقاب طلایی» روسیه در سال جاری موفق به کسب جایزه بهترین فیلم، طراحی تولید، طراحی لباس‌، تصویر‌برداری و موسیقی شد.

 آخرین باری که سینمای روسیه توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به خانه ببرد به سال 1995 باز می‌گردد که فیلمی از همین کارگردان یعنی «نیکیتا میخالکوف» با عنوان «آفتاب سوخته» موفق به کسب اسکار شد، اما با این وجود برخی از منتقدان از انتخاب فیلم جدید«میخالکوف» به عنوان نماینده روسیه در جوایز اسکار انتقاد کرده‌اند.

منتقدان روس معتقدند فیلم «آفتاب سوخته» شانس کمی برای راهیابی به جمع پنج نامزد نهایی جوایز اسکار دارد چه برسد به شانس کسب جایزه! و در هیچ جشنواره معتبر بین‌المللی حضور نداشته است.

جشنواره فیلم شانگهای چین تنها رویداد بین المللی است که فیلم «آفتاب‌زده» در آن حضور یافته و در آن موفق به کسب جایزه بهترین تصویربرداری شده است.

«نیکیتا میخالکوف» کارگردان سرشناس روس از چهره‌های هنری است که از سیاست های کشور روسیه در قبال اوکراین حمایت کرده است.

این در حالی است سال گذشته فیلم «لویاتان» به کارگردانی «آندری زیاگینتسف» که چندان به مذاق مقامات روس خوش نیامده بود به جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار راه یافت اما در نهایت موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی شد.

آخرین مهلت ارسال و معرفی آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار روز اول اکتبر (نهم مهرماه) تعیین شده است.

تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار باید بین تاریخ اول اکتبر 2014 تا سی‌ام سپتامبر 2015 در کشورهای مبدا اکران شده باشند.

سال گذشته که رکورد 83 کشور فیلم‌های خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند در نهایت فیلم «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شد.

رای‌گیری نهایی جوایز اسکار روز هشتم ژانویه خاتمه می‌یابد و فهرست پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند.

مراسم سالانه اعطای جوایز هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 28 فوریه (نهم اسفندماه) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع هاليوود ريپورتر

کد خبر 308179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha