سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: اگر اجماع حاصل نشد و دو دیدگاه موجود در یک گزارش نگنجید، علی‌القاعده هر تیمی گزارش خود را تقدیم مجلس خواهد کرد.

عباسعلی منصوری آرانی

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر تلاش کمیسیون برجام برای ارائه یک گزارش به صحن،‌ اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ بودم٬ ما تمام تلاش خود را برای ارائه یک گزارش به صحن علنی مجلس انجام خواهیم داد اما اگر دو طیف شدیم و به اجماع نرسیم، لاجرم ناچار به انتشار دو گزارش خواهیم بود.

نماینده مردم کاشان اضافه کرد: به‌گمان من ارائه دو گزارش از یک کمیسیون به‌هیچ عنوان به صلاح نیست و حتماً می‌بایست بر سر یک گزارش به اجماع برسیم٬ اما بی‌شک این گزارش باید حقیقتاً‌ اجماعی باشد و نظر همه اعضا در آن بازتاب یابد و اگر این اجماع حاصل نشد و دو دیدگاه موجود در یک گزارش نگنجید، علی‌القاعده هر تیمی گزارش خود را تقدیم مجلس خواهدکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت تدوین گزارش نهایی کمیسیون برجام، یادآور شد: نمایندگان و مردم باید به گزارش نهایی توجه کنند و مهم چگونگی تدوین این گزارش است که ممکن است در این مرحله دیدگاه‌های مختلف لحاظ شود.

وی در توضیح علت بی‌اطلاعی برخی از اعضای کمیسیون برجام از برخی خبرهای داخلی کمیسیون ازجمله ارسال نامه زاکانی به صالحی، اظهار داشت: این اتفاق از اشکالات واردی است که در کمیسیون وجود دارد.

منصوری آرانی در پایان تصریح کرد: علی‌القاعده رئیس کمیسیون باید گزارش‌ تصمیم‌های کمیسیون را به همه اعضا اعلام کند و متن گزارش‌ها را در اختیار همه اعضای کمیسیون بگذارد و اتفاق‌ها و تصمیم‌های کمیسیون را اعلام کند٬ اما بعضاً این‌گونه عمل نمی‌شود که این مسئله یکی از ضعف‌های کمیسیون برجام است.

کد خبر 308171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha