همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت با اشاره به راه اندازی و آغاز تولید گاز در ۷ فاز جدید پارس‌جنوبی در سال‌جاری، اعلام کرد: امسال ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر به ظرفیت تولید روزانه گاز ایران افزوده می‌شود.

به گزارش مهر، رکن الدین جوادی درباره برنامه‌های جدید افزایش تولید گاز طبیعی ایران، گفت: سال گذشته با بهره برداری از طرح توسعه فاز ۱۲ و بخش‌هایی از فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه برای سال‌جاری هم افتتاح چهار فاز جدید پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: هم اکنون فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی آماده افتتاح است و تمامی مراحل ساختمان، نصب و راه اندازی تاسیسات ساحلی و فراساحلی این پروژه مشترک گازی به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود مهر ماه سال‌جاری این دو فاز گاز توسط رئیس جمهوری افتتاح رسمی شود، اظهار داشت: هدف از طرح توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پس از فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا بهمن ماه سال جاری هم طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ این میدان مشترک گازی به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تاکید کرد: علاوه بر این، تا پایان سال‌جاری یک ردیف تولید گاز در طرح توسعه فاز ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی هم راه اندازی خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه در مجموع در سال‌جاری هم حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر به ظرفیت تولید روزانه گاز کشور افزوده می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا دو سال آینده پرونده توسعه اکثر فازهای در دست اجرای پارس جنوبی بسته شود.

کد خبر 308093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha