مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

سیدمحمد فخار‌: مراسم افتتاح بخش شمالی خط ۳متروی تهران امروز سه‌شنبه در گوشه شمال شرقی شهر در محله سوهانک برگزار می‌شود.

مترو

اين تكه 18كيلومتري از خط 3، حدفاصل ايستگاه شهيد بهشتي تا ايستگاه مترو قائم در شمال شرقي تهران در مدت 14ماه و با صرف بودجه 2هزار ميليارد توماني ساخته شده كه بالغ بر 90درصد آن توسط شهرداري تهران تأمين شده است. بدين‌ترتيب طولاني‌ترين خط مترو جنوب غرب آسيا به طول 37كيلومتر تكميل شد تا ظرفيت جابه‌جايي مسافر در ناوگان متروي تهران حدود يك ميليون مسافر در روز افزايش يابد. در مراسم امروز قرار است رئيس‌جمهور، شهردار تهران، اعضاي شوراي شهر و چهره‌هاي كشوري حضور داشته باشند. در مراسم امروز 3 ايستگاه زير به بهره‌برداري مي‌رسند.

  • ايستگاه شهيد زين‌الدين

ايستگاه شهيد زين‌الدين در محدوده بزرگراه‌هاي شهيد صياد شيرازي و شهيد زين‌الدين واقع شده است. اين ايستگاه مراكز و اماكن مهمي در محدوده بزرگراه شهيد صياد شيرازي، بزرگراه شهيد زين‌الدين، محله‌هاي پاسداران و هروي كه شامل سفارتخانه، دانشگاه آزاد ، ادارات مهم دولتي و مراكز خريد و تفريحي است را تحت پوشش قرار مي‌دهد. 10دستگاه پله برقي و 3شفت جهت احداث آسانسور درنظر گرفته‌شده‌ است.

  • ايستگاه نوبنياد

ايستگاه نوبنياد در محدوده ميدان نوبنياد و بزرگراه شهيد صدر واقع شده است. اين ايستگاه مراكز و معابري را در محدوده خيابان پاسداران، بزرگراه شهيد صدر، ميدان نوبنياد، خيابان شهيد لنگري، خيابان نارنجستان، پايانه تاكسيراني نوبنياد و بيمارستان شهيد چمران تحت پوشش قرار مي‌دهد و داراي 3ورودي و 12پله برقي در بزرگراه صدر و خيابان شهيد لنگري است.

  • ايستگاه قائم

ايستگاه قائم واقع در بلوار قائم و ميدان اول شهرك قائم قرار دارد. با بهره‌مندي از اين ايستگاه كه دومين ايستگاه عميق تهران است، دسترسي به محدوده محله سوهانك، شهرك قائم، مجتمع‌هاي مسكوني كوثر و آتي‌ساز و كميته امداد امام خميني صورت مي‌گيرد. اين ايستگاه داراي 3ورودي و 20پله برقي است كه يك ورودي آن ساخته شده و ساير ورودي‌ها به مرور ساخته مي‌شوند.

کد خبر 308074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha