همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر پنج میلیون از جمعیت ایران در رده سنی ۱۵ سال و بالاتر فاقد کارت شناسایی ملی هستند و تاکنون هیچ‌گونه کارتی دریافت نکرده‌اند. و همچنین از حضور ۳.۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور خبر داد.

کارت ملی

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم طریقت در نخستین نشست خبری خود افزود: سه میلیون نفر از این افراد 18 سال و بالاتر هستند که ما به خاطر برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اقداماتی برای صدور کارت ملی آنها انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته سندهایی برای شناسایی این افراد در دست داریم و آنها شناسنامه دارند گفت: اما مدرکی که شماره ملی داشته باشد همراه این افراد نیست به همین منظور از اول مهرماه تا یکم دی ماه مهلتی برای صدور کارت هوشمند ملی به این افراد داده شده است.

طریقت ادامه داد: تسهیلات ویژه‌ای برای مراجعه این افراد به ادارات ثبت احوال داده شده است که این افراد در اولویت صدور کارت هوشمند ملی قرار گیرند.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی این افراد با اولویت صادر می‌شود و تلاش می‌کنیم در سریعترین زمان صدور کارت هوشمند آنها انجام شود.

طریقت گفت: همچنین دو میلیون نفر از این افراد که 15 تا 18 سال هستند در اولویت بعدی برای صدور کارت هوشمند ملی هستند.

  • طلاق و ازدواج افزایش یافت

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه به ثبت وقایع حیاتی از ابتدای سال تا 28 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت 349 هزار و 914 واقعه ازدواج ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.3 درصد رشد داشته است.

طریقت افزود: به طور میانگین در هر ساعت80 واقعه ازدواج در کشور رخ داده است و میانگین سن مردان در ازدواج در این مدت 28 سال و میانگین سن زنان 23.5 سال بوده است.

وی تصریح کرد: از سال 90 تا 93 آمار ازدواج در کشور با 6.5 درصد کاهش رو به رو بوده اما امسال اولین سالی است که شاهد رشد مثبت ازدواج هستیم.

وی همچنین به آمار طلاق در سال جاری اشاره کرد و گفت: 79 هزار و 806 واقعه طلاق از ابتدای سال جاری تا کنون به ثبت رسیده است که این آمار نیز 8.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

طریقت گفت: به طور میانگین در شبانه روز 436 واقعه طلاق و در هر ساعت به طور متوسط تعداد 18 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 14 درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج و 48 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ داده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 4.4 مورد ازدواج در کشور یک طلاق در این مدت به ثبت رسیده است افزود: میانگین سن طلاق مردان 35 سال و سن طلاق زنان 30 سال بوده است.

  • رشد 3،8 درصدی ولادت

طریقت در ادامه به آمار ثبت شده واقعه ولادت در کشور از ابتدای سال جاری تا 28 شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع 776 هزار و 672 مورد واقعه ولادت در کشور به ثبت رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 3،8 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: به طور میانگین در هر ساعت 177 ایرانی متولد شد و در هر شبانه روز نیز چهار هزار و 246 تولد به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به ازای هر 106 پسر 100 دختر در این مدت متولد شده است.

  •  هر ساعت 41 مورد فوت

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور به آمار فوت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 180 هزار و 514 مورد فوت در کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در هر ساعت 41 مورد فوت و هر شبانه روز 986 مورد فوت در کشور ثبت شده است، افزود: رشد فوت در کشور چهار دهم درصد است.

  •  23،5 درصد جمعیت ایران زیر 15 سال

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: 81 میلیون نفر در قید حیات در داخل و خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه 77،5 میلیون نفر از آنها ساکن در داخل کشور و مابقی در خارج از کشور هستند، ادامه داد: 23،5 درصد از کل جمعیت ایرانیان در رده سنی زیر 15 سال، 31،5 درصد بین 15 تا 29 سال، 39،3 درصد بین 30 تا 64 سال و 5،7 درصد بالای 64 سال هستند.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت در کشور ایران اکنون 1،4 درصد است که این موضوع با توجه به رشد ملایم در موالید، با رشد روبه رو بوده است.

کد خبر 307886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha