همشهری آنلاین: مشاور امور شهدا و ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تصویب قانون جامعه ایثارگران ، سهمیه ایثارگری رزمندگان از ۶ ماه به ۴۵روز کاهش یافته است.

سعید الفتی

سعید الفتی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا و ایثار گران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در این قانون که با پیگیری دولت تدبیر امید و وزیر ارشاد به اجرا گذاشته شده است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توانند با 45روز سابقه مناطق عملیاتی از مزایای ایثارگری بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: این قانون از 31 تیرماه سال جاری به تصویب رسیده و پیش از این هیچ قانونی در این رابطه وجود نداشته است.
وی گفت: ایثار در جامعه ایران اسلامی یک باور ملی و دینی است و با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید در مسیر این فرهنگ گام برداشت.

الفتی افزود: نجات کشور امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ ایثار و فداکاری است ونسل امروز می توانند با الگو گرفتن از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این فرهنگ را در کشور نهادینه نمایند.

مشاور امور شهدا و ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: هم اکنون 118هزار ایثارگر در کشور وجود دارد که بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی قادر به پرداخت هزینه بیمه تکمیلی آنان نیست وباید دستگاههای دیگر نیز برای رفع مشکلات بیمه تکمیلی این افراد تلاش نماید.

در این مراسم از کارکنان ایثارگر و رزمنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد.

کد خبر 307884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha