یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: پیروزی در جهنم اهواز در برابر فولاد، امید را به اردوی پرسپولیس برای رسیدن به روزهای خوب بیشتر کرد.

فوتبال-پرسپولیس

 آنها كه بابت نتايج ضعيف‌شان شديدا تحت فشار بودند حتي پيكان را هم با بردي ناپلئوني از پيش رو برداشتند تا فشارها روي برانكو ايوانكوويچ كمتر شود اما شكست مقابل سايپا، دوباره تلخكامي را به اردوي سرخ‌هاي پايتخت آورد. پرطرفدارترين تيم آسيا حالا در رده چهاردهم ليگ ايران قرار دارد؛ رده‌اي كه دستمايه طنز هواداران استقلال در صفحات مجازي شده تا آنها بگويند كه اگر جدول را برعكس كنيم، پرسپوليس در كورس قهرماني قرار مي‌گيرد. پرسپوليس در ليگ شرايط بدي را تجربه مي‌كند؛ بازيكنان، كادر فني و مديران باشگاه هم به‌شدت تحت فشار هستند و ادامه اين روند، روزهاي سياه‌تري را براي تيم سرخ‌پوش تهراني به همراه خواهد داشت.

برانكو در اين وضعيت بحراني بايد تيمش را در جام حذفي مقابل ملوان، به ميدان بفرستد؛ تيمي كه با حميد استيلي روزهاي خوبي را تجربه مي‌كند. ايوانكوويچ حالا با همان وضعيتي مواجه است كه استيلي چند سال پيش در پرسپوليس آن را تجربه كرده است. البته او خداحافظي زودهنگامي با تيم محبوبش داشت و مديران وقت پرسپوليس زياد پاي استيلي نايستادند. برانكو اما همچنان با حمايت كادر مديريتي پرسپوليس روبه‌روست هر چند كه ادامه اين نتايج ضعيف، شايد در نهايت مقاومت مديران اين باشگاه را شكسته تا آنها تصميم به تغيير كادر فني بگيرند. استيلي براي شكست دادن پرسپوليس، انگيزه شخصي هم دارد.تيم او در هر پُست آنقدر بازيكن تاثيرگذار و با تجربه دارد كه پرسپوليس را به دردسر بيندازد. پرسپوليس از فاصله عميق ميان مدافعان و خط هافبك همچنان آسيب مي‌بيند و عدم‌تمركز در بين بازيكنان اين تيم كاملا مشهود است. اين بهترين فرصت براي ملوان است تا روي ضد‌حملات و استفاده از سرعت افشين و تيزهوشي سيدجلال رافخايي، به پرسپوليس ضربه بزند. پرسپوليس با اين وضعيت شانس زيادي براي قهرماني در ليگ نخواهد داشت و شايد جام حذفي بهترين مسير براي سرخ‌ها باشد تا شايد شانس آسيايي شدن‌شان را امتحان كنند. عبور از ملوان، پرسپوليس را يك گام ديگر به موفقيت در جام حذفي نزديك خواهد كرد ولي شكست در اين بازي، جايگاه برانكو را متزلزل‌تر از هميشه خواهد كرد. امروز براي پرسپوليس و برانكو روز مهمي است و شكست دادن ملوان مي‌تواند آرامش نسبي را به اردوي سرخ‌ها بازگرداند.

  • حرف‌هاي استيلي و برانكو

برانكو ديروز در مورد شايعه اخراجش از پرسپوليس به خبرنگاران گفت: «اين موضوع دست مديريت باشگاه است و توجهي به اين مسائل ندارم. ترجيح مي‌دهم روي بازي با ملوان فكر كنم در ضمن فراموش نكنيد نتيجه 3بازي ما را داوران رقم زدند و ربطي به مسائل فوتبالي نداشت». حميد استيلي هم در مورد بازي امروز مي‌گويد: «پرسپوليس هميشه پرسپوليس است و جايگاه اين تيم خيلي واقعي نيست. فقط اميدوارم داور فردا باتجربه باشد كه مسائل داوري تأثيرگذار نباشد. فشار روي داور است چرا كه عليه پرسپوليس در بازي با سايپا به اشتباه پنالتي گرفته شد و اين مسئله تمركز هوادار و داور را قطعا به‌هم مي‌زند. اميدوارم داوران به گذشته فكر نكنند».

تقابل علي دايي و توني اوليويرا در قم هم يكي از بازي‌هاي جذاب و هيجان‌انگيز امروز است. 2 تيم صبا و تراكتورسازي در ليگ برتر شرايط كاملا مشابهي دارند و با 7 امتياز در رده نهم و دهم قرار دارند. در بازي امروز از بين توني اوليويرا و علي دايي يكي بايد حذف شود. قرمزپوشان تبريزي اگر نتوانند مقابل صبا به پيروزي برسند سريال ناكامي‌هاي آنها در فصل جديد ادامه خواهد داشت. در صبا بازيكناني مثل حامد لك كه سابقه بازي در تراكتورسازي را دارد باانگيزه مضاعف مقابل اين تيم بازي خواهد كرد. لك در فصل گذشته روزهاي خوبي در تراكتور نداشت و همين موضوع باعث شد تا تبريزي‌ها در پايان ليگ او را در فهرست مازاد بگذارند.

  • امروز، مرحله يك‌هشتم نهايي جام حذفي

صبا- تراكتورسازي................................... ساعت 18:30
پرسپوليس- ملوان................................. ساعت 18:35
سياه‌جامگان- سايپا.......................................ساعت 16

کد خبر 307858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha