شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

تیم ملی والیبال در جام جهانی ۲۰۱۵ژاپن بعد از ۴باخت متوالی به لهستان، روسیه، ایتالیا و آمریکا سرانجام موفق شد ۳بر ۲ژاپن را شکست دهد.

تیم ملی والیبال

 مردان اسلوبودان كواچ عصر ديروز برابر تيم ميزبان كه تماشاگران زيادي را در سالن داشت، ابتدا نمايش ضعيفي از خود ارائه داد. به‌نظر مي‌رسيد ملي‌پوشان تحت‌تأثير جو سالن مسابقه قرار گرفته‌اند، اما رفته رفته توانستند روند بازي را تغيير داده و نتيجه را به سود خود به پايان ببرند.

در اين مسابقه امير غفور به‌دليل مصدوميت در تركيب اصلي قرار نداشت ولي شهرام محمودي با وجود مصدوميت كمر تا پايان براي تيم ملي بازي كرد. جالب اينكه محمودي نقش زيادي در پيروزي تيم ملي داشت، درست مانند محمد موسوي و البته فرهاد قائمي.

در ست اول ژاپني‌ها با كسب امتياز 16تيم‌ها را روانه وقت استراحت فني دوم كردند، اما در ادامه شاگردان نامبو عملكرد بهتري داشتند و در امتياز 20بر 17به سود ژاپن، كواچ را مجبور به گرفتن وقت استراحت كردند. زماني كه با سرويس خوب ميلاد عبادي‌پور ايران توانست امتياز بگيرد و بازي 22بر 21به سود ژاپن شد، نامبو احساس خطر كرده و درخواست وقت استراحت كرد. اين ست را ژاپني‌ها با نتيجه 25بر 22به سود خود رقم زدند. ست دوم را تيم ايران بدون تغيير آغاز كردند اما مردان كواچ اين ست را هم با نتيجه 25بر 23به ژاپن واگذاركرد. در آغاز ست سوم سامان فائزي جايگزين عادل غلامي شد و ايران بازي را خوب شروع كرد و توانست در امتياز 8بر 5تيم‌ها را روانه وقت استراحت فني اول كند.

در اواسط اين ست ميرزاجانپور كه چند اشتباه را مرتكب شده بود جاي خود را به عبادي‌پور داد. ايران در حالي توانست 19بر 12از حريف پيش بيفتد كه شرايط دفاع روي تور و سرويس ايران بهتر شده بود. در امتياز 20بر 14به سود ايران هم عليزاده جايگزين مرندي شد. ست سوم با نتيجه 25بر 18به سود ايران تمام شد. بدين‌ترتيب، اميدهاي ايران براي پيروزي پررنگ شد و ست چهارم را نيز با نتيجه 25بر 21به سود خود تمام كرد تا بازي به ست پنجم كشيده شود. در ست پنجم هم كواچ از فائزي به‌عنوان سرعتي‌زن استفاده كرد و در نهايت توانست اين ست را با نتيجه 15بر 12به سود خود رقم بزند. اين سومين پيروزي ايران در جام جهاني بود.

کد خبر 307684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha