همشهری‌آنلاین: مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان می‌تواند به همکاری‌های پژوهشی در حوزه های مردم‌شناسی از جمله انتشار نشریه مطالعات مردم شناسی ایران و افغانستان منجر شود.

نشریه مطالعات مردم شناسی ایران و افغانستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی این مطلب را در نشست تخصصی با رییس پژوهشکده باستان شناسی افغانستان و اساتید دانشگاه کابل مطرح کرد.

وی افزود: پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی دارد تا در حوزه‌های مرتبط با پژوهشگران افغانستان همکاری کرده و تجربیات مشترک خود را در اختیار آنها قرار دهد.

حسن‌زاده در ادامه به بیان چند پیشنهاد برای گسترش ارتباطات فرهنگی پرداخت و اظهار داشت :پژوهشکده مردم شناسی و دانشگاه کابل می‌توانند در قالب مطالعات مردم شناسی ایران و افغانستان ، برگزاری همایش نوروز میراث صلح، مطالعات مردم شناسی جوانان افغانستان ی مقیم ایران با یکدیگر همکاری کنند‌.

او خاطر نشان ساخت که انجام کارهای پژوهشی در حوزه اصطلاح شناسی مردم شناسی و جنگ و صلح نیز به دلیل مشترکات ایران افغانستان در تجربه های مشترک نظیر جنگ می تواند زمینه ساز توسعه همکاری ها باشد.
حسن زاده با بیان اینکه پژوهشکده مردم شناسی در تلاش است نشریه تخصصی مطالعات مردم شناسی ایران و افغانستان را تهیه کند تصریح کرد که با چاپ این نشریه می توانیم مفاهیم مردم شناسی را در یک فرهنگ دو زبانه فارسی -انگلیسی به چاپ برسانیم.

محمد امیر کامه وال استاد دپارتمان تاریخ عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تمامی دپارتمان های دانشگاه کابل در تلاش هستند بحث تحقیق را گسترش دهند تصریح کرد که مرکز تحقیقات ملی افغانستان دراین زمینه فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کابل در حال راه اندازی یک نشریه است پیشنهاد دارد پژوهشکده مردم شناسی در تولید مقالات برای چاپ در این نشریه همکاری کند.

در پایان جلسه هیأت افغانستان ی موافقت کرد در تولید نشریه مطالعات مردم شناسی ایران و افغانستان و برگزاری همایش نوروز میراث صلح همکاری معنوی و همفکری داشته باشند.

همچنین مقرر شد در زمینه های فرهنگ تطبیقی بشرشناسی ایران و افغانستان ، تألیف کتاب مردم شناسی صلح و مطالعاتی در حوزه مواد مخدر صورت گیرد.

کد خبر 307594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha