همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امروز به برکت ایستادگی و مقاومت، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت قرار دارد گفت: این اقتدار همواره بر پایه اصل استکبارستیزی پیش رفته است.

jaafari

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که با شعار " اقتضائات جدید در پاسداری از پیش برندگی و پیشروندگی انقلاب اسلامی" به مدت دو روز (24 و25 شهریورماه) در تهران برگزار شد با تأکید بر اینکه مبنای برنامه ریزی، تعیین مسیر و اقدامات سپاه تدابیر و بیانات مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف بویژه در مجمع فرماندهان است با برشماری رهنمودهای معظم له در دیدار با پاسداران اظهار داشت: از سال 1378 به بعد ما پاسداران، فرماندهان و مسئولین سپاه در ارتباط با وظیفه خطیر پاسداری و وظایف ضروری و لازمی که می‌بایست انجام دهیم همواره مورد خطاب فرمانده معظم کل قوا هستیم و معظم له انتظاراتی را که از سپاه به عنوان ایفاگر نقش اساسی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند بیان کرده‌اند.

وی افزود: تا پیش از سال 90 رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی در ایجاد و تحول درون سپاه با محوریت معنویت، ارزشها، اصلاحات و تحولات ساختاری و نیز الزاماتی که لازم است سپاه آمادگی کامل و جامع برای دفاع از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها را پیدا کند در بیانات و ابلاغیه ها داشته اند.

فرمانده کل سپاه ابلاغ بیانیه، رسالت، دکترین و چشم انداز سپاه در سال 1386 را منشأ حرکت جدید و تحولی در این نهاد انقلابی عنوان و تصریح کرد: در سال 1390 فرمانده معظم کل قوا در سخنان مهمی پس از تبیین اهمیت پاسداری، موضوع پاسداری کامل، درست و به موقع را مطرح کردند و تمرکز بر ساخت دورنی سپاه را مورد تأکید قرار دادند.

وی تصریح کرد: تأکید بر ساخت درونی به این دلیل بود که سپاه بتواند از این طریق وظیفه خود را در دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی انجام دهد.

سرلشکر جعفری شناخت انقلاب اسلامی را از موضوعات مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا در مجمع فرماندهان سال 1392 بر شمرد و گفت: معظم له در این دیدار پیام انقلاب اسلامی را مقابله با نظام سلطه عنوان کردند و از سوی دیگر منطق انقلاب اسلامی را "لاتَظلِم و لا تُظلَم" به معنای اینکه نه ظلم بکنید و نه بگذارید به شما ظلم شود بیان فرمودند.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و دشمن انقلاب اسلامی یادکرده اند و فتنه ها و چالش های مسیر انقلاب را به عنوان آزمایش الهی نامیده اند اظهار داشت: تمامی این فتنه ها با راهبری و راهنمایی امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی شد و دشمنان که ایفاگر نقش اساسی در تمام این فتنه ها بودند را ناکام گذاشت.

فرمانده کل سپاه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به موضوع نفوذ دشمن بعد از توافق اظهار داشت: امروز نیز توجه، هوشمندی و بصیرت و اقدامات انقلابی ما باید متمرکز به این مسئله باشد که راهبرد اصلی دشمن را از پس پرده اقدامات ظاهری آنها بشناسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امروز به برکت خون شهدا و مقاومت و ایستادگی‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد گفت: باید همواره از این موهبت بزرگ الهی مراقبت کامل داشته باشیم.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: این عزت و اقتدار همواره بر پایه اصل استکبار ستیزی پیش رفته و بار اصلی آن بر دوش مردم و رهبری بوده است.

فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش تصریح کرد: همه ما موظفیم به عنوان محقق و پژوهشگر با محور قرار دادن منویات و تدابیر فرمانده کل قوا در موضوعات مختلف، رسالت سپاه و وظایف عملیاتی که بر عهده داریم را شناخته و علاوه بر اقدامات حداقلی تعریف شده سازمانی، پاسدارِ پاسداری و پاسدار انقلاب اسلامی باشیم.

کد خبر 307584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha